Předložená bakalářská práce se zabývá produktovou inovací ve společnosti KL-kamnářství. První tři kapitoly práce se zabývají problematikou inovací z teoretického hlediska. Jsou zde vymezeny základní pojmy související s inovacemi a rozebrané jednotlivé typy inovací. V dalších šesti kapitolách následuje praktická část. Obsahuje historický vývoj kamen, dále je představena společnost KL-kamnářství a je prezentován nový nápad, se kterým společnost přišla na trh. Jedná se o kartonový 3D model kamen či krbu ve velikosti 1:1. Pomocí dotazníkového šetření byl udělán průzkum, zda by o toto rozšíření služeb měla veřejnost zájem. Výsledky průzkumu ukazují, že nový produkt má naději uspět.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the product innovation in the company KL-kamnářství. The first three chapters deal with the issue of innovation from the theoretical aspect. There are defined some basic concepts related to the innovation. There are also discussed particular types of the innovation. The following next six chapters are devoted to a practical part. It includes the historical development of the stove, there is also introduced the company KLkamnářství. We show a new conception the company presents on the market. It is a 3D model of the stove or fireplace in the scale 1:1. Performed questionnaire research showed that customers are interested in this extended service, what shows the potential of successful introduction of the new product to the market.
Klíčová slova
produktové inovace, procesní inovace, 3D model 1:1, KL-kamnářství
Předložená bakalářská
Klíčová slova v angličtině
product innovations, process innovations, 3D model 1:1, KL-kamnářství
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá produktovou inovací ve společnosti KL-kamnářství. První tři kapitoly práce se zabývají problematikou inovací z teoretického hlediska. Jsou zde vymezeny základní pojmy související s inovacemi a rozebrané jednotlivé typy inovací. V dalších šesti kapitolách následuje praktická část. Obsahuje historický vývoj kamen, dále je představena společnost KL-kamnářství a je prezentován nový nápad, se kterým společnost přišla na trh. Jedná se o kartonový 3D model kamen či krbu ve velikosti 1:1. Pomocí dotazníkového šetření byl udělán průzkum, zda by o toto rozšíření služeb měla veřejnost zájem. Výsledky průzkumu ukazují, že nový produkt má naději uspět.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the product innovation in the company KL-kamnářství. The first three chapters deal with the issue of innovation from the theoretical aspect. There are defined some basic concepts related to the innovation. There are also discussed particular types of the innovation. The following next six chapters are devoted to a practical part. It includes the historical development of the stove, there is also introduced the company KLkamnářství. We show a new conception the company presents on the market. It is a 3D model of the stove or fireplace in the scale 1:1. Performed questionnaire research showed that customers are interested in this extended service, what shows the potential of successful introduction of the new product to the market.
Klíčová slova
produktové inovace, procesní inovace, 3D model 1:1, KL-kamnářství
Předložená bakalářská
Klíčová slova v angličtině
product innovations, process innovations, 3D model 1:1, KL-kamnářství
Zásady pro vypracování
Představte vybraný podnik, analyzujte a zhodnoťte jeho současný stav.
Popište přípravu a postupné kroky realizace produktové inovace.
Navrhněte podnikatelský nebo marketingový plán.
Zhodnoťte přínos realizace produktové inovace na budoucí výsledky podniku.
Analyzujte náklady produktové inovace.
Zhodnoťte další podnikatelské aktivity podniku.
Zásady pro vypracování
Představte vybraný podnik, analyzujte a zhodnoťte jeho současný stav.
Popište přípravu a postupné kroky realizace produktové inovace.
Navrhněte podnikatelský nebo marketingový plán.
Zhodnoťte přínos realizace produktové inovace na budoucí výsledky podniku.
Analyzujte náklady produktové inovace.
Zhodnoťte další podnikatelské aktivity podniku.
Seznam doporučené literatury
BESSANT, John. Innovation. New York: DK, 2009, 72 p. Essential managers. ISBN 07-566-5555-2.
BESSANT, John, TIDD, Joseph. Innovation and entrepreneurship. Hoboken, NJ: John Wiley, 2007, 462 p. ISBN 04-700-3269-3.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
TIDD, Joseph, BESSANT, John, PAVITT, Keith. Řízení inovací: zavádění technologických, tržních a organizačních změn. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 549 s. Praxe manažera. Business books. ISBN 978-80-247-3014-1.
VLK, Václav. Kachlové sporáky: konstrukce, řešení, stavba svépomocí. Praha: Grada, 2012, 134 s. ISBN 978-80-247-3014-1.
Seznam doporučené literatury
BESSANT, John. Innovation. New York: DK, 2009, 72 p. Essential managers. ISBN 07-566-5555-2.
BESSANT, John, TIDD, Joseph. Innovation and entrepreneurship. Hoboken, NJ: John Wiley, 2007, 462 p. ISBN 04-700-3269-3.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
TIDD, Joseph, BESSANT, John, PAVITT, Keith. Řízení inovací: zavádění technologických, tržních a organizačních změn. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 549 s. Praxe manažera. Business books. ISBN 978-80-247-3014-1.
VLK, Václav. Kachlové sporáky: konstrukce, řešení, stavba svépomocí. Praha: Grada, 2012, 134 s. ISBN 978-80-247-3014-1.