Naše diplomová práce nese název Vliv řízené pohybové aktivity na motorické schopnosti u dětí ve věku 6-7 let. Obsahuje teoretickou část zaměřenou na charakteristiku předškolního a mladšího školního věku, možnosti rozvoje motorických schopností a její klasifikace. V praktické části jsme nejdříve přiblížili průběh výzkumu, vzorek, na kterém testování probíhalo, průběh testování a zpracování výsledků s následnou interpretací.
Annotation in English
The title of this dissertation is 'The Influence of Physical Activity on Motor Skills of Children Aged 6-7 years old. The thesis includes theoretical part focused on the characteristics of preschool and early school age, as well as the possibility of development of motor abilities and its classification. The practical part consists of the course of our research, moreover, the sample on which the test was carried out is mentioned alike. In addition, the testing process and evaluation of results is described too, followed by an interpretation of our findings.
Keywords
Testování, motorické schopnosti, mladší školní věk
Keywords in English
Motor Skills, Testing, Younger School-Aged Children
Length of the covering note
51 s. (49 518 znaků)
Language
CZ
Annotation
Naše diplomová práce nese název Vliv řízené pohybové aktivity na motorické schopnosti u dětí ve věku 6-7 let. Obsahuje teoretickou část zaměřenou na charakteristiku předškolního a mladšího školního věku, možnosti rozvoje motorických schopností a její klasifikace. V praktické části jsme nejdříve přiblížili průběh výzkumu, vzorek, na kterém testování probíhalo, průběh testování a zpracování výsledků s následnou interpretací.
Annotation in English
The title of this dissertation is 'The Influence of Physical Activity on Motor Skills of Children Aged 6-7 years old. The thesis includes theoretical part focused on the characteristics of preschool and early school age, as well as the possibility of development of motor abilities and its classification. The practical part consists of the course of our research, moreover, the sample on which the test was carried out is mentioned alike. In addition, the testing process and evaluation of results is described too, followed by an interpretation of our findings.
Keywords
Testování, motorické schopnosti, mladší školní věk
Keywords in English
Motor Skills, Testing, Younger School-Aged Children
Research Plan
září- leden: sběr dat
únor: třídění dat
březen: statistické zpracování
duben: vyhodnocení
květen: sepsání diplomové práce
červen: odevzdání
Research Plan
září- leden: sběr dat
únor: třídění dat
březen: statistické zpracování
duben: vyhodnocení
květen: sepsání diplomové práce
červen: odevzdání
Recommended resources
BRKLOVÁ, D., HERCIG, S.,aj. Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. 2.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 1998. 58 s. ISBN 80-7082-413-1
BURSOVÁ, M., RUBÁŠ, K. Základy teorie tělesných cvičení. 1.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 2001. 86 s. ISBN 80-7082-822-6
ČEPIČKA, L. Modely teorie položkových odpovědí v diagnostice motoriky člověka. 1.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 2002. 160 s. ISBN: 80-7082-838-2
HAVEL, Z., HNÍZDIL, J.,aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohybových schopností. Banska Bystrica: Pedagogická fakulta UMB 2010. 176 s. ISBN: 987-80-8083-950-5
KOHOUTEK, Z., HENDL, M., VÉLE, F., HIRTZ, P. Koordinačních schopností dětí. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova 2005. 85 s. ISBN: 80-86317-34-X
KOUBA, V. Motorika dítěte. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta JU, 1995. 100 s. ISBN 80-7040-137-0
Mechling, H. (2003). Zu Gegenstand und Geschichte der Bewegungswissenschaft. In H. Mechling & J. Munzert (Eds.) Handbuch Bewegungswissenschaft ? Bewegungslehre. Schorndorf: Hofmann.
NEUMAN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 160 s. ISBN 80-7178-730-2
PERIC, T. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 198 s. ISBN 80-247-0683-0
TUREK, M., RUŽBARSK.Á, I. Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike detí predškolného a mladšího školského veku. 1.vyd. Prešov: Prešovská univerzita, 2007. 142 s. ISBN 978-80-8068-670-3
VOTÍK, J., BURSOVÁ, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. 1. vyd. Plzeň: Pedagogická fakulta ZČU, 1994. 77 s ISBN 80-7043-114-8
VOTÍK, J., CHOUTKA, M., BRKLOVÁ, D. Motorické učení v tělovýchově a sportovní praxi. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 1999. 70 s. ISBN 80-7082-500-6
Recommended resources
BRKLOVÁ, D., HERCIG, S.,aj. Diplomová a závěrečná práce studujících tělesnou výchovu a sport. 2.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 1998. 58 s. ISBN 80-7082-413-1
BURSOVÁ, M., RUBÁŠ, K. Základy teorie tělesných cvičení. 1.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 2001. 86 s. ISBN 80-7082-822-6
ČEPIČKA, L. Modely teorie položkových odpovědí v diagnostice motoriky člověka. 1.vyd. Plzeň: Západočeská univerzita 2002. 160 s. ISBN: 80-7082-838-2
HAVEL, Z., HNÍZDIL, J.,aj. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohybových schopností. Banska Bystrica: Pedagogická fakulta UMB 2010. 176 s. ISBN: 987-80-8083-950-5
KOHOUTEK, Z., HENDL, M., VÉLE, F., HIRTZ, P. Koordinačních schopností dětí. 1.vyd. Praha: Univerzita Karlova 2005. 85 s. ISBN: 80-86317-34-X
KOUBA, V. Motorika dítěte. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta JU, 1995. 100 s. ISBN 80-7040-137-0
Mechling, H. (2003). Zu Gegenstand und Geschichte der Bewegungswissenschaft. In H. Mechling & J. Munzert (Eds.) Handbuch Bewegungswissenschaft ? Bewegungslehre. Schorndorf: Hofmann.
NEUMAN, J. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 160 s. ISBN 80-7178-730-2
PERIC, T. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 198 s. ISBN 80-247-0683-0
TUREK, M., RUŽBARSK.Á, I. Kondičné a koordinačné schopnosti v motorike detí predškolného a mladšího školského veku. 1.vyd. Prešov: Prešovská univerzita, 2007. 142 s. ISBN 978-80-8068-670-3
VOTÍK, J., BURSOVÁ, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. 1. vyd. Plzeň: Pedagogická fakulta ZČU, 1994. 77 s ISBN 80-7043-114-8
VOTÍK, J., CHOUTKA, M., BRKLOVÁ, D. Motorické učení v tělovýchově a sportovní praxi. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 1999. 70 s. ISBN 80-7082-500-6