Tato bakalářská práce je zaměřena na zjištění konkrétních komunikačních dovedností žáků v odborné a učební praxi a jejich vývoj v průběhu studia oboru vzdělávání 65-42-M/01 Hotelnictví.
Popisuji kurikulární reformu, která vyústila ve vytvoření a schválení Rámcových vzdělávacích programů a následnou tvorbu Školních vzdělávacích programů, které umožnily jednotlivým školám profilovat se v závislosti na ekonomické situaci v regionu a podle požadavků regionálních zaměstnavatelů. Velmi podrobně se zabývám začleněním rozvoje komunikačních dovedností do Školního vzdělávacího programu a následným porovnáním profilace konkrétní školy v této oblasti s Rámcovým vzdělávacím programem.
Dotazníkovým výzkumným šetřením se potvrdilo, že vývoj jednotlivých komunikačních dovedností žáků se během studia vyvíjí pozitivním směrem, což značí, že ve Školním vzdělávacím programu jsou vcelku dobře nastaveny kompetenční cíle v oblasti komunikace.
Obsahovou analýzou dokumentů (RVP a ŠVP) jsem zjistila, že v tomto konkrétním vzdělávacím programu jsou velmi dobře zkonkretizovány požadavky na komunikační vybavenost budoucích absolventů oboru vzdělání 65-42-M/01 Hotelnictví.
Annotation in English
This bachelor?s work is focus on finding out concrete communication?s skills of pupils in vocational and apprentice training and their development during the studies of specialisation 65-42-M/ 01- Gastronomy.
I describe curicular educational reform which led to creation and approval of Framework educational programs and following creation School educational programs which made possibilities different schools to profile to dependence on economic?s situation in a region and according to demands regional?s employers.I am interested in detail about development communication?s skills into School educational program and following comparison profilation concrete school in this sphere with Framework educational program.
Questionnaire research was confirmed that the development of communication?s skills of pupil is developed during their studies positive direction. It means in the School educational program there is a competence focus in communication?s sphere made up well .
I foud in content?s analyse of documents ( FEP and SEP) that there are concretisized very well demands in communication?s equipment-facilities future graduate pupils of specialisation 65-42-M/01- Gastronomy.
Keywords
Komunikace
Komunikační dovednosti
Komunikace se zákazníkem
Rámcový vzdělávací program
Školní vzdělávací program
Kurikulární reforma
Keywords in English
Communication
Communication?s skills
Communication with a customer
Framework educational program
School educational program
Curicular reform
Length of the covering note
77s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na zjištění konkrétních komunikačních dovedností žáků v odborné a učební praxi a jejich vývoj v průběhu studia oboru vzdělávání 65-42-M/01 Hotelnictví.
Popisuji kurikulární reformu, která vyústila ve vytvoření a schválení Rámcových vzdělávacích programů a následnou tvorbu Školních vzdělávacích programů, které umožnily jednotlivým školám profilovat se v závislosti na ekonomické situaci v regionu a podle požadavků regionálních zaměstnavatelů. Velmi podrobně se zabývám začleněním rozvoje komunikačních dovedností do Školního vzdělávacího programu a následným porovnáním profilace konkrétní školy v této oblasti s Rámcovým vzdělávacím programem.
Dotazníkovým výzkumným šetřením se potvrdilo, že vývoj jednotlivých komunikačních dovedností žáků se během studia vyvíjí pozitivním směrem, což značí, že ve Školním vzdělávacím programu jsou vcelku dobře nastaveny kompetenční cíle v oblasti komunikace.
Obsahovou analýzou dokumentů (RVP a ŠVP) jsem zjistila, že v tomto konkrétním vzdělávacím programu jsou velmi dobře zkonkretizovány požadavky na komunikační vybavenost budoucích absolventů oboru vzdělání 65-42-M/01 Hotelnictví.
Annotation in English
This bachelor?s work is focus on finding out concrete communication?s skills of pupils in vocational and apprentice training and their development during the studies of specialisation 65-42-M/ 01- Gastronomy.
I describe curicular educational reform which led to creation and approval of Framework educational programs and following creation School educational programs which made possibilities different schools to profile to dependence on economic?s situation in a region and according to demands regional?s employers.I am interested in detail about development communication?s skills into School educational program and following comparison profilation concrete school in this sphere with Framework educational program.
Questionnaire research was confirmed that the development of communication?s skills of pupil is developed during their studies positive direction. It means in the School educational program there is a competence focus in communication?s sphere made up well .
I foud in content?s analyse of documents ( FEP and SEP) that there are concretisized very well demands in communication?s equipment-facilities future graduate pupils of specialisation 65-42-M/01- Gastronomy.
Keywords
Komunikace
Komunikační dovednosti
Komunikace se zákazníkem
Rámcový vzdělávací program
Školní vzdělávací program
Kurikulární reforma
Keywords in English
Communication
Communication?s skills
Communication with a customer
Framework educational program
School educational program
Curicular reform
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6.\\
DEVITA, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.\\
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova Univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.\\
www.msmt.cz.\\
www.rvp.cz. \\
Recommended resources
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6.\\
DEVITA, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.\\
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova Univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.\\
www.msmt.cz.\\
www.rvp.cz. \\