|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / ALV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
ALV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aplikovaná literární věda
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíl semináře spočívá v prohloubení a rozšíření znalostí, které studenti doposud získali v oblasti literární vědy. Základními tematickými okruhy semináře je detailní seznámení s nejdůležitějšími literárněvědnými metodami a teoriemi a oblast dramatu (stavební prvky, dramaturgické pojmy, působení dramatu, rozhlasová a televizní hra).
|
Požadavky na studenta
|
Samostatné studium odborné literatury a textů literárněvědných, zpracování seminární práce.
|
Obsah
|
Obsah a vymezení disciplíny. Podoby literární vědy a kritiky od počátku českého národního obrození. Literární věda a kritika 19. století. Literární věda a kritika 20. století. Metody práce literární kritiky. Polemické střety v literární kritice. Přední osobnosti v literární vědě a kritice a jejich pojetí literární kritiky. Prozíravost a omylnost literární vědy a kritiky. Normativnost a antinormativnost literární kritiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bílek, Petr A. Česká populární kultura: transfery, transponování a další tranzitní procesy. Praha, 2017. ISBN 978-80-7308-725-8.
-
Základní:
Janoušek, P. Hravě i dravě: kritikova abeceda.
-
Základní:
Pfeiferová. Kosmopolitismus, skurilní druhy smrti a záliba v experimentu.
-
Základní:
Pfeiferová, Dana. Michael Stavarič, autor s mimořádně vyvinutým smyslem pro možnost, a autorské umění překladu Radky Denemarkové. Dny ohňů, dny spálenišť, dny popela Zlín : Archa. 2016.
-
Základní:
Hodrová, Daniela. .na okraji chaosu. : poetika literárního díla 20. století. Vyd. 1. Praha : Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.
-
Doporučená:
Haman, Aleš. Literatura v průsečíku pohledů : teorie, historie, kritika. 1. vyd. Praha : ARSCI, 2003. ISBN 80-86078-29-9.
-
Doporučená:
Tureček, D. Národní literatura a komparatistika.
-
Doporučená:
Brabec, J. Panství ideologie a moc literatury: studie, kritiky, portréty (1991 - 2008).
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat českou literaturu od 19. stol. po dnešek |
vyjmenovat základní údaje o nejdůležitějších autorech, zařadit jejich díla do doby a uměleckého směru |
orientovat se v české a světové literatuře |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně vyhledat potřebné informace, využít k tomu odbornou literaturu, periodika, knihovny, studovny, internet |
samostatně vytvořit (koncipovat a stylizovat) kratší souvislý odborný text |
zaujmout vlastní stanovisko k nejdůležitějším textům české literatury od 19. století do současnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé složky/části analýzy a interpretace literárního díla |
rozlišit několik základních kritických přístupů a charakterizovat je |
charakterizovat tvorbu a pojetí vybraných význačných osobností literární vědy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout postup rozboru a výkladu konkrétního textu a provést jej |
vytvořit odborný text obsahující kritiku vybraného literárního díla |
vytvořit recenzi, esej, polemický příspěvek |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|