Bakalářská práce je zaměřena na využití skupinové terapie pro výcvik kognitivních funkcí u seniorů. Cílem je zjistit možnosti, oblíbenost a účinnost skupinové terapie v domově pro seniory a domově se zvláštním režimem. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou popsány základní kognitivní funkce, stáří, nejčastější diagnózy seniorů s výskytem poruch kognitivních funkcí a skupinová terapie, její zásady a rozdělení.
V praktické části je uvedena charakteristika zařízení, kde byl proveden dotazníkový výzkum. Jsou zde zpracovány a vyhodnoceny dotazníky pro obyvatele a pro terapeuty domova pro seniory a domova se zvláštním režimem.Dále byla vypracovaná kazuistika klientky, která pravidelně navštěvuje skupinový trénink kognitivních funkcí. V závěru je diskuze na danou problematiku.
Annotation in English
This Bachelor Graduation Theses is focused on utilization of group therapy in training of cognitive functions in seniors. The principal aim is to find out possibilities, popularity and effectivity of the group therapy in the aged-persons home and in the home with a special treatment. This Bachelor Graduation Theses is devided into two basic parts, the theoretical and practical part.
In the theoretical part it is described the basic cognitive function, old age and the most frequent diagnosis of senior population with cognitive functions disorder appearance and group therapy and its principles and dividing.
In the practical part there are mention charakteristic data of institution where my questionnary inquiry was performed. There are processed and evaluated questionnary forms for residents and for therapists living in the aged-persons home and in the home with a special treatment. Elaborated casuistry of one client which is regularly attended a group training of cognitive functions was made. Discussion about existing problems is given at the end of this Bachelor Graduation Theses.
Keywords
skupinová terapie, kognitivní funkce, senioři
Keywords in English
group therapy, cognitive function, seniors
Length of the covering note
67 s. + 18 s. (74 947 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na využití skupinové terapie pro výcvik kognitivních funkcí u seniorů. Cílem je zjistit možnosti, oblíbenost a účinnost skupinové terapie v domově pro seniory a domově se zvláštním režimem. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou popsány základní kognitivní funkce, stáří, nejčastější diagnózy seniorů s výskytem poruch kognitivních funkcí a skupinová terapie, její zásady a rozdělení.
V praktické části je uvedena charakteristika zařízení, kde byl proveden dotazníkový výzkum. Jsou zde zpracovány a vyhodnoceny dotazníky pro obyvatele a pro terapeuty domova pro seniory a domova se zvláštním režimem.Dále byla vypracovaná kazuistika klientky, která pravidelně navštěvuje skupinový trénink kognitivních funkcí. V závěru je diskuze na danou problematiku.
Annotation in English
This Bachelor Graduation Theses is focused on utilization of group therapy in training of cognitive functions in seniors. The principal aim is to find out possibilities, popularity and effectivity of the group therapy in the aged-persons home and in the home with a special treatment. This Bachelor Graduation Theses is devided into two basic parts, the theoretical and practical part.
In the theoretical part it is described the basic cognitive function, old age and the most frequent diagnosis of senior population with cognitive functions disorder appearance and group therapy and its principles and dividing.
In the practical part there are mention charakteristic data of institution where my questionnary inquiry was performed. There are processed and evaluated questionnary forms for residents and for therapists living in the aged-persons home and in the home with a special treatment. Elaborated casuistry of one client which is regularly attended a group training of cognitive functions was made. Discussion about existing problems is given at the end of this Bachelor Graduation Theses.
Keywords
skupinová terapie, kognitivní funkce, senioři
Keywords in English
group therapy, cognitive function, seniors
Research Plan
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Research Plan
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
Stanovit cíl kvalifikační práce
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
Popsat metodiku praktické části
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
Dodržet citační normu
Recommended resources
MCMORRIS, T., TOMPOROWSKI, P., AUDIFFREN, M.Exercise and Cognitive Function. 1. vyd.:John Wiley & Sons, 2009, ISBN 9780470740668
BOSÁKOVÁ, E. Grafomotorika pro děti předškolního věku. 2. vyd. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-816-3
BECK, T. A. Kognitivní terapie a emoční poruchy. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-032-1
GAMON, D., BRAGDON, A. Mozek a jak ho cvičit. 2. vyd. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-680-2
SAMUEL, D., Paměť a jak ji používáme, ztrácíme a můžeme zlepsit. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, ISBN 80-247-0186-3
WALSH, D., Skupinové hry a činnosti pro seniory. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-970-4
Recommended resources
MCMORRIS, T., TOMPOROWSKI, P., AUDIFFREN, M.Exercise and Cognitive Function. 1. vyd.:John Wiley & Sons, 2009, ISBN 9780470740668
BOSÁKOVÁ, E. Grafomotorika pro děti předškolního věku. 2. vyd. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-816-3
BECK, T. A. Kognitivní terapie a emoční poruchy. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-032-1
GAMON, D., BRAGDON, A. Mozek a jak ho cvičit. 2. vyd. Praha: Portál, 2001, ISBN 80-7178-680-2
SAMUEL, D., Paměť a jak ji používáme, ztrácíme a můžeme zlepsit. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, ISBN 80-247-0186-3
WALSH, D., Skupinové hry a činnosti pro seniory. 1. vyd. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7178-970-4