V bakalářské práci, jak již název napovídá, se zabývám emočními stavy, které demonstruji na nemocné bytosti. Za pomoci rafinovaných kompozic a expresivních barev jsem se snažila tyto emoce ještě zvýraznit. Vycházela jsem ze svých osobních zkušeností s nemocí, bojem s ní, a bezmocí, která tento stav doprovází. K mému záměru se nejlépe hodila malba, která má obrovské možnosti vyjádření a realizace.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis deals with emotional states which I demonstrate on an ill person. With the help of subtle compositions and expressionist colours I tried to accentuate the emotional states. It comes from my own experiences with the illness, the fight against it and helplessness that accompanies these states. A painting matched best with my intention which has great options of expression and realization.
Klíčová slova
emoční stavy, emoce, malba, expresivita
Klíčová slova v angličtině
emotional states, emotion, painting, expressivity
Rozsah průvodní práce
35 s. (37 173 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci, jak již název napovídá, se zabývám emočními stavy, které demonstruji na nemocné bytosti. Za pomoci rafinovaných kompozic a expresivních barev jsem se snažila tyto emoce ještě zvýraznit. Vycházela jsem ze svých osobních zkušeností s nemocí, bojem s ní, a bezmocí, která tento stav doprovází. K mému záměru se nejlépe hodila malba, která má obrovské možnosti vyjádření a realizace.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis deals with emotional states which I demonstrate on an ill person. With the help of subtle compositions and expressionist colours I tried to accentuate the emotional states. It comes from my own experiences with the illness, the fight against it and helplessness that accompanies these states. A painting matched best with my intention which has great options of expression and realization.
Klíčová slova
emoční stavy, emoce, malba, expresivita
Klíčová slova v angličtině
emotional states, emotion, painting, expressivity
Zásady pro vypracování
Autorka předloží soubor 7 až 9ti obrazů středního formátu na téma Emoční stavy.
Finální práce budou patřičně adjustovány před obhajobou.
Skicovní materiál v rozsahu 20 až 30 kresebných návrhů a 15 barevných skic nejméně formátu A2.
Součástí BP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné výtvarné práci v umělecko - historickém kontextu a ve vztahu k zvolenému tématu BP.
Samozřejmou součástí závěrečné práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Autorka předloží soubor 7 až 9ti obrazů středního formátu na téma Emoční stavy.
Finální práce budou patřičně adjustovány před obhajobou.
Skicovní materiál v rozsahu 20 až 30 kresebných návrhů a 15 barevných skic nejméně formátu A2.
Součástí BP bude průvodní zpráva v odpovídajícím rozsahu, která bude obsahovat analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné výtvarné práci v umělecko - historickém kontextu a ve vztahu k zvolenému tématu BP.
Samozřejmou součástí závěrečné práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl. Praha: Grada Publishing, 2008. 435 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2329-7.
ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha: Avicenum, 1977.
KOS, Jaroslav a HELFERT, Zdeněk. Anatomie člověka pro výtvarníky. 1. vyd. Praha: Aventinum, 1996. 168 s. ISBN 80-85277-98-0.
DÜCHTING, Hajo, Jak je poznáme? Umění impresionismu, 1. vyd. Praha: Euromedia Group, 2006, ISBN 80-242-1640 X
STĚRNIN, Grigorij Jurijevič, Ilja Repin - obrazy kresby, 1.vyd. Praha: Odeon, 1985
VOJTĚCHOVSKÝ, Miroslav a VOSTRÝ, Jaroslav. Obraz a příběh: scéničnost ve výtvarném a dramatickém umění. 1. vyd. V Praze: KANT pro AMU, 2008. 304 s. Disk. Velká řada; sv. 8.ISBN 978-80-86970-86-8.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 208 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3311-1.
PANKHURST, Andy a HAWKSLEY, Lucinda. Tajemství umění: 80 mistrovských děl s detailním vysvětlením. První vydání. Praha: Mladá fronta, 2014. 223 stran. ISBN 978-80-204-3311-4.
ŠEVČÍK, Miloš. Umění jako vyjádření smyslu: filozofie umění Jana Patočky. Vyd. 1. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2014. 250 s. Estetika; sv. 4. ISBN 978-80-7465-115-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 348 s. ISBN 978-80-7294-274-9.
Seznam doporučené literatury
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl. Praha: Grada Publishing, 2008. 435 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2329-7.
ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha: Avicenum, 1977.
KOS, Jaroslav a HELFERT, Zdeněk. Anatomie člověka pro výtvarníky. 1. vyd. Praha: Aventinum, 1996. 168 s. ISBN 80-85277-98-0.
DÜCHTING, Hajo, Jak je poznáme? Umění impresionismu, 1. vyd. Praha: Euromedia Group, 2006, ISBN 80-242-1640 X
STĚRNIN, Grigorij Jurijevič, Ilja Repin - obrazy kresby, 1.vyd. Praha: Odeon, 1985
VOJTĚCHOVSKÝ, Miroslav a VOSTRÝ, Jaroslav. Obraz a příběh: scéničnost ve výtvarném a dramatickém umění. 1. vyd. V Praze: KANT pro AMU, 2008. 304 s. Disk. Velká řada; sv. 8.ISBN 978-80-86970-86-8.
SLAMĚNÍK, Ivan. Emoce a interpersonální vztahy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 208 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3311-1.
PANKHURST, Andy a HAWKSLEY, Lucinda. Tajemství umění: 80 mistrovských děl s detailním vysvětlením. První vydání. Praha: Mladá fronta, 2014. 223 stran. ISBN 978-80-204-3311-4.
ŠEVČÍK, Miloš. Umění jako vyjádření smyslu: filozofie umění Jana Patočky. Vyd. 1. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2014. 250 s. Estetika; sv. 4. ISBN 978-80-7465-115-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 348 s. ISBN 978-80-7294-274-9.