Tématem bakalářské práce je problematika komunální podpory podnikání. Cílem je zmapování komunální podpory podnikání v České republice zastoupené městem Domažlice a Spolkové republice reprezentované městem Cham. Výstupem práce je komparace komunální podpory podnikání ve sledovaných městech a případné návrhy na zvýšení efektivity komunálního podnikání. První kapitola je zaměřena na obecné aspekty podnikání, podnikatelského prostředí a podpory podnikání v České republice a SRN, včetně podpory z prostředků Evropské unie. Druhá kapitola se zabývá podporou podnikání na komunální úrovni v České republice a Německu včetně nástrojů, které mohou využít municipální orgány při podpoře podnikání. Obsahem třetí kapitoly je analýza nástrojů podpory podnikání ve městech Domažlice a Cham. Informace získané z analýzy jsou podkladem pro srovnání komunální podpory podnikání ve zkoumaných městech. Práci je možné použít jako podklad jiných kvalifikačních prací.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is the issue of local business support. The aim is to map the local business support in the Czech Republic, represented by town Domažlice and Federal Republic represented in Cham. The outcome of this work is the comparison of municipal business support in the towns and any proposals to increase the efficiency of municipal business. The first chapter focuses on the general aspects of the business, the business environment and support entrepreneurship in the Czech Republic and Germany, including support from the European Union. The second chapter deals with the promotion of entrepreneurship at the local level in the Czech Republic and Germany, including tools that can take advantage of municipal authorities in promoting entrepreneurship. The third chapter is the analysis tools for supporting businesses in towns Domažlice and Cham. Information obtained from the analysis as a basis for comparison of local business support in the surveyed cities. This bachelor thesis can be used as a basis for other qualification theses.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelské prostředí, hospodaření obcí, komunální podpora podnikání
Klíčová slova v angličtině
business, business environment, management of municipalities, municipal business support
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je problematika komunální podpory podnikání. Cílem je zmapování komunální podpory podnikání v České republice zastoupené městem Domažlice a Spolkové republice reprezentované městem Cham. Výstupem práce je komparace komunální podpory podnikání ve sledovaných městech a případné návrhy na zvýšení efektivity komunálního podnikání. První kapitola je zaměřena na obecné aspekty podnikání, podnikatelského prostředí a podpory podnikání v České republice a SRN, včetně podpory z prostředků Evropské unie. Druhá kapitola se zabývá podporou podnikání na komunální úrovni v České republice a Německu včetně nástrojů, které mohou využít municipální orgány při podpoře podnikání. Obsahem třetí kapitoly je analýza nástrojů podpory podnikání ve městech Domažlice a Cham. Informace získané z analýzy jsou podkladem pro srovnání komunální podpory podnikání ve zkoumaných městech. Práci je možné použít jako podklad jiných kvalifikačních prací.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is the issue of local business support. The aim is to map the local business support in the Czech Republic, represented by town Domažlice and Federal Republic represented in Cham. The outcome of this work is the comparison of municipal business support in the towns and any proposals to increase the efficiency of municipal business. The first chapter focuses on the general aspects of the business, the business environment and support entrepreneurship in the Czech Republic and Germany, including support from the European Union. The second chapter deals with the promotion of entrepreneurship at the local level in the Czech Republic and Germany, including tools that can take advantage of municipal authorities in promoting entrepreneurship. The third chapter is the analysis tools for supporting businesses in towns Domažlice and Cham. Information obtained from the analysis as a basis for comparison of local business support in the surveyed cities. This bachelor thesis can be used as a basis for other qualification theses.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelské prostředí, hospodaření obcí, komunální podpora podnikání
Klíčová slova v angličtině
business, business environment, management of municipalities, municipal business support
Zásady pro vypracování
Charakterizujte komunální podporu podnikání v ČR a Německu.
Analyzujte komunální podporu podnikání v okresech Domažlice a Cham.
Porovnejte rozdíly v komunální podpoře podnikání.
Shrňte získané poznatky.
Navrhněte opatření na zvýšení efektivity komunální podpory podnikání.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte komunální podporu podnikání v ČR a Německu.
Analyzujte komunální podporu podnikání v okresech Domažlice a Cham.
Porovnejte rozdíly v komunální podpoře podnikání.
Shrňte získané poznatky.
Navrhněte opatření na zvýšení efektivity komunální podpory podnikání.
Seznam doporučené literatury
BRADNOVÁ, H., et al. Encyklopedický slovník. Praha: Odeon, 1993. ISBN 80-207-0438-8.
KLIMEŠ, L. Slovník cizích slov. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1995. ISBN 80-7235-272-5.
KORÁB, V., MIHALISKO, M. Založení a řízení společnosti. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0592-X.
VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3 Vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
SKOŘEPA, L., JEŽEK, J. JEŽKOVÁ, R. Marketing měst a obcí. České Budějovice. VŠ evropských a regionálních studií, 2008. ISBN 978-80-86708-55-3.
SRPOVÁ, J. ŘEHOŘ, V., et al. Základy podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
Seznam doporučené literatury
BRADNOVÁ, H., et al. Encyklopedický slovník. Praha: Odeon, 1993. ISBN 80-207-0438-8.
KLIMEŠ, L. Slovník cizích slov. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1995. ISBN 80-7235-272-5.
KORÁB, V., MIHALISKO, M. Založení a řízení společnosti. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0592-X.
VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malé a střední firmy. 3 Vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
SKOŘEPA, L., JEŽEK, J. JEŽKOVÁ, R. Marketing měst a obcí. České Budějovice. VŠ evropských a regionálních studií, 2008. ISBN 978-80-86708-55-3.
SRPOVÁ, J. ŘEHOŘ, V., et al. Základy podnikání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.