Tato práce si klade za cíl poskytnout přehled o etiketě v České republice a Norském královsství se zaměřením na akademickou etiketu a zabývá se jejich porovnáním.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a popisuje pojmy etika, etiketa, akademická sféra a akademická etiketa. Také dá přehled o norské historii a kulturních hodnotách. Praktická část se zabývá srovnáním české a norské akademické etikety. Srovnání je založeno na osobních zkušenostech a pozorováních a na vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo provedeno v obou těchto zemích. Hlavním cílem této práce je nalézt univerzálnost akademické etikety v zemích s tak odlišným kulturním zázemím.
Anotace v angličtině
This thesis aims to provide an overview of the etiquette in the Czech Republic and Norway, with a focus on academic etiquette in these countries. It deals with a comparison of academic etiquettes.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is defining and describing the terms ethics, etiquette, the academic sphere, and academic etiquette. Also gives an overview of Norway history and culture values. The practical part deals with the comparison of Czech and Norwegian academic etiquette and sphere. The comparison is based on personal experience and observations and on a survey which was taken in both of these countries. The main aim of this thesis is to find the universality of the academic etiquette in countries with such different cultural background.
Klíčová slova
etiketa, akademická, Norské království, Česká republika, analýza, srovnání
Tato práce si klade za cíl poskytnout přehled o etiketě v České republice a Norském královsství se zaměřením na akademickou etiketu a zabývá se jejich porovnáním.
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a popisuje pojmy etika, etiketa, akademická sféra a akademická etiketa. Také dá přehled o norské historii a kulturních hodnotách. Praktická část se zabývá srovnáním české a norské akademické etikety. Srovnání je založeno na osobních zkušenostech a pozorováních a na vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo provedeno v obou těchto zemích. Hlavním cílem této práce je nalézt univerzálnost akademické etikety v zemích s tak odlišným kulturním zázemím.
Anotace v angličtině
This thesis aims to provide an overview of the etiquette in the Czech Republic and Norway, with a focus on academic etiquette in these countries. It deals with a comparison of academic etiquettes.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is defining and describing the terms ethics, etiquette, the academic sphere, and academic etiquette. Also gives an overview of Norway history and culture values. The practical part deals with the comparison of Czech and Norwegian academic etiquette and sphere. The comparison is based on personal experience and observations and on a survey which was taken in both of these countries. The main aim of this thesis is to find the universality of the academic etiquette in countries with such different cultural background.
Klíčová slova
etiketa, akademická, Norské království, Česká republika, analýza, srovnání
Cílem diplomové práce je vytvořit systematický popis akademické etikety v českém a norském prostředí.
Součástí práce bude dotazníkové šetření ověřující teoretická zjištění.
Metody: deskripce, komparace a kompilace, dotazníkové šetření
Nejpozději do září 2018 dojde k předložení podrobné osnovy práce na základě shromáždění dalších zdrojů a jejich prostudování.
Dále také ke stanovení přesných tezí.
Pravidělně od začátku ak. roku 2018/2019, vždy 1x za dva týdny, bude diplomová práce konzultována s vedoucím práce.
Nejpozději 31. března 2019 bude hotový text předložen k poslední kontrole.
Diplomová práce bude vypracována v souladu s platnou vyhláškou děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o
konání státních závěrečných zkoušek.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvořit systematický popis akademické etikety v českém a norském prostředí.
Součástí práce bude dotazníkové šetření ověřující teoretická zjištění.
Metody: deskripce, komparace a kompilace, dotazníkové šetření
Nejpozději do září 2018 dojde k předložení podrobné osnovy práce na základě shromáždění dalších zdrojů a jejich prostudování.
Dále také ke stanovení přesných tezí.
Pravidělně od začátku ak. roku 2018/2019, vždy 1x za dva týdny, bude diplomová práce konzultována s vedoucím práce.
Nejpozději 31. března 2019 bude hotový text předložen k poslední kontrole.
Diplomová práce bude vypracována v souladu s platnou vyhláškou děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o
konání státních závěrečných zkoušek.
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva. Minimum akademického bontonu, aneb Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 95 s. ISBN 978-80-247-5427-7
ŠŤASTNÝ, Václav. Malá encyklopedie o titulech. Praha: Linde, 2002. 60 s. ISBN 80-7201-378-5
MĚSTECKÝ, Jan Havel. Student ve společnosti a mezi lidmi vůbec. Praha: Bursík & Kohout, 1939. 127 s. ISBN není uvedeno
ANDERSON, Charles H. a MURRAY, John D. The Professors: Work and Life Styles among Academicians. Cambridge: Schenkman, 1971. 350 s. ISBN není uvedeno
Seznam doporučené literatury
HOLMEROVÁ, Iva. Minimum akademického bontonu, aneb Jak neuklouznout nejen na akademické půdě. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. 95 s. ISBN 978-80-247-5427-7
ŠŤASTNÝ, Václav. Malá encyklopedie o titulech. Praha: Linde, 2002. 60 s. ISBN 80-7201-378-5
MĚSTECKÝ, Jan Havel. Student ve společnosti a mezi lidmi vůbec. Praha: Bursík & Kohout, 1939. 127 s. ISBN není uvedeno
ANDERSON, Charles H. a MURRAY, John D. The Professors: Work and Life Styles among Academicians. Cambridge: Schenkman, 1971. 350 s. ISBN není uvedeno