Diplomová práce Mediální komunikace a její příjemci z oblasti gastronomie definuje ve své teoretické části pojmy, které tvoří teoretický základ pro část praktickou. Definuje pojmy jako mediální a masová komunikace, médiologie, modely masové komunikace a představuje jednotlivá média a jejich rozvoj v průběhu let v zahraničí i v České republice. Věnuje pozornost významu, funkcím, vlivu, účinkům a dopadu médií a také definuje pojmy publikum a příjemci z oblasti gastronomie. Mimo jiné přibližuje možné způsoby zkoumání příjemců.
Praktická část práce zahrnuje empirický výzkum prováděný na základě dotazníků. Tento výzkum se snaží zjistit a porovnat užití daných médií a především věnování pozornosti tématům z gastronomické oblasti vybranými příjemci. Celý postup je detailně popsán a výsledky jsou doplněny nezbytným komentářem, tabulkami a grafy.
Anotace v angličtině
The thesis Medial communication and its recipients from the gastronomic area defines the terms in the theoretical part, which creates a theoretical base for the practical part. It defines terms like medial and mass communication, mediology, models of mass communication and names the particular media and their progress through the years abroad and in the Czech Republic as well. It pays attention to the meaning, functions, influence, effects and impact of the media and defines the terms audience and recipient from the gastronomic area too. Among others it introduces the possible ways of the research
of recipients.
The practical part of the thesis involves empirical research, which was done through questionnaires. This research attempts to discover and compare the usage of the particular media and mainly the attention given by chosen recipients to the topics from the gastronomic area. The whole procedure is described in detail and the results are completed with the necessary commentary, tables and graphs.
medial communication, mass communcation, mediology, models of mass communication, media, gastronomy, matching, audience, research of recipients, research through questionnaires
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Mediální komunikace a její příjemci z oblasti gastronomie definuje ve své teoretické části pojmy, které tvoří teoretický základ pro část praktickou. Definuje pojmy jako mediální a masová komunikace, médiologie, modely masové komunikace a představuje jednotlivá média a jejich rozvoj v průběhu let v zahraničí i v České republice. Věnuje pozornost významu, funkcím, vlivu, účinkům a dopadu médií a také definuje pojmy publikum a příjemci z oblasti gastronomie. Mimo jiné přibližuje možné způsoby zkoumání příjemců.
Praktická část práce zahrnuje empirický výzkum prováděný na základě dotazníků. Tento výzkum se snaží zjistit a porovnat užití daných médií a především věnování pozornosti tématům z gastronomické oblasti vybranými příjemci. Celý postup je detailně popsán a výsledky jsou doplněny nezbytným komentářem, tabulkami a grafy.
Anotace v angličtině
The thesis Medial communication and its recipients from the gastronomic area defines the terms in the theoretical part, which creates a theoretical base for the practical part. It defines terms like medial and mass communication, mediology, models of mass communication and names the particular media and their progress through the years abroad and in the Czech Republic as well. It pays attention to the meaning, functions, influence, effects and impact of the media and defines the terms audience and recipient from the gastronomic area too. Among others it introduces the possible ways of the research
of recipients.
The practical part of the thesis involves empirical research, which was done through questionnaires. This research attempts to discover and compare the usage of the particular media and mainly the attention given by chosen recipients to the topics from the gastronomic area. The whole procedure is described in detail and the results are completed with the necessary commentary, tables and graphs.
medial communication, mass communcation, mediology, models of mass communication, media, gastronomy, matching, audience, research of recipients, research through questionnaires
Zásady pro vypracování
1. Cílem práce je zmapovat recepci jednotlivých typů médií příjemci z oboru gastronomie, a to jak z hlediska uspokojování utilitárních, tak i ostatních informačních potřeb.
2. Provést průzkum mezi studujícími i pracujícími v gastronomické oblasti a na základě získaných informací porovnat mediální pole těchto skupin příjemců, popř. i dalších vytýčených skupin.
3. Při přípravě textu použít metody analytické a interpretační, event. komparační.
4. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
5. Dodržovat harmonogram vypracování DP.
6. Pravidelně konzultovat s vedoucí DP.
7. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
8. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Harmonogram:
- do konce října 2011 předložit podrobnou koncepci práce
- nejpozději do konce ledna 2012 detailně zpracovat plán dotazníkového šetření
Zásady pro vypracování
1. Cílem práce je zmapovat recepci jednotlivých typů médií příjemci z oboru gastronomie, a to jak z hlediska uspokojování utilitárních, tak i ostatních informačních potřeb.
2. Provést průzkum mezi studujícími i pracujícími v gastronomické oblasti a na základě získaných informací porovnat mediální pole těchto skupin příjemců, popř. i dalších vytýčených skupin.
3. Při přípravě textu použít metody analytické a interpretační, event. komparační.
4. Shromáždit a prostudovat literaturu ke zvolenému tématu, reflektovat literaturu doporučenou.
5. Dodržovat harmonogram vypracování DP.
6. Pravidelně konzultovat s vedoucí DP.
7. Před odevzdáním práce dát celý text k posouzení vedoucí práce.
8. DP vypracovat v souladu s platným rozhodnutím děkana O požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek.
Harmonogram:
- do konce října 2011 předložit podrobnou koncepci práce
- nejpozději do konce ledna 2012 detailně zpracovat plán dotazníkového šetření
Seznam doporučené literatury
Jirák, J.; Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
Burton, G.; Jirák, J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
McQuail, D.; Kabát, M.; Jirák, J. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
Zich, F. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Eupress, 2004. ISBN 80-86754-19-7.
Reifová, I. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
DeFleur, Melvin L.; Ball-Rokeach, Sandra J.; Jirák, J.; Šoltys, O. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-420-9.
Surynek, A.; Komárková, R.; Kašparová, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
Thompson, John B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
Věrčák, V.; Girgašová, J.; Liškařová, R. Media Relations není manipulace. Praha: Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-43-2.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J.; Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
Burton, G.; Jirák, J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
McQuail, D.; Kabát, M.; Jirák, J. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
Zich, F. Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Eupress, 2004. ISBN 80-86754-19-7.
Reifová, I. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
DeFleur, Melvin L.; Ball-Rokeach, Sandra J.; Jirák, J.; Šoltys, O. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-420-9.
Surynek, A.; Komárková, R.; Kašparová, E. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.
Thompson, John B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.
Věrčák, V.; Girgašová, J.; Liškařová, R. Media Relations není manipulace. Praha: Ekopress, 2004. ISBN 80-86119-43-2.