|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEE / TOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEE
/
TOV
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Akademický rok
|
2010/2011
|
Název
|
Technika ochrany vod
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
24 / -
|
1 / -
|
10 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základními pojmy, metodikami, technikami, souvislostmi a právní stránkou v oboru ochrany vod
|
Požadavky na studenta
|
zp - učast na cvičeních, zprac. zadaných prací, zápočtový test
|
Obsah
|
1. Základní pojmy a souvislosti v oboru ochrany vody. Opatření, způsob a činnosti ochrany vody, státní i oborové normy, hydrosféra, problematika zdrojů sladké vody, vodní hospodářství, potřeba a zdroje sladké
vody a poškozování těchto zdrojů.
2. Význam a funkce vody v biosféře. Vodohospodářská bilance, využitelná množství sladké vody, Evropská vodní charta.
3. Látky způsobující znečištění. Látky škodlivé, organické, anorganické, těžké kovy, halogeny a radioaktivní látky.
4. Odpadní vody. Odpadní vody splaškové, infekční, srážkové, průmyslové, ze zemědělství a tepelné znečištění.
5. Čištění odpadních vod. Hydrotechnické výpočty, množství odpadních vod, ekvivalentní obyvatelé, složení odpadních vod, požadovaná účinnost čištění, návrh objektů ČOV.
6. Povrchové vody. Druhy a možnosti znečištění, samočištění, směšování, eutrofizace, ochrana povrchových vod.
7. Podzemní vody. Druhy a možnosti znečitění, migrace znečištění, řízení jakosti a ochrana podzemních vod.
8. Srážkové vody. Možnosti znečištění, kyselé deště, čištění srážkových vod.
9. Metodika určování obsahu nečistot ve vodě. Požadavky na odběry vzorků, požadavky na provádění rozborů, požadavky na kontrolu, vyjadřování výsledků analýz, laboratoře.
10. Hygienické a kontrolní aspekty. Hygienické požadavky na jakost vody pro přímé užití k pitným účelům a kontrola odpadních a zvláštních vod dle ČSN 75 7271.
11. Havarijní zhoršování jakosti vody. Charakteristika havárie, příčiny havárií, látky způsobující havárie, zneškodňování havárií u podzemních vod, způsob likvidace havárií na tocích, metoda EKOL.
12. Právní stránka ochrany vod. Všeobecné právní normy, zákony, nařízení vlády, vyhlášky ministerstev, posuzování vlivů staveb na životní prostředí.
13. Aktuální problémy ochrany čistoty vody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- matematický a fyzikální aparát, základní znalosti z chemie |
Získané způsobilosti |
Studenti se orientují v problematice ochrany čistoty vod a mají ucelený soubor znalostí pro praktickou aplikaci.
|
Vyučovací metody |
- Výuka podporovaná multimédii
- Přednáška
- Cvičení
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|