|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAJ / RKLA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAJ
/
RKLA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reálie anglicky mluvících zemí 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Reálie, kultura a literatura anglicky mluvících zemí 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
79 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je umožnit studentům orientovat se v základní společensko-kulturní charakteristice Velké Británie a Spojených států amerických. Kombinací poznatků z historického vývoje a současného dění v obou zemích si studenti osvojují schopnost kritického chápání specifik života v angloamerickém světě, od sociální stratifikace a životního stylu jednotlivých společenských vrstev po klíčové instituce jako jsou monarchie, vláda a parlament, vzdělávací systém či média. Pozornost je věnována řadě socioekonomických otázek současnosti (charakter britské a americké ekonomiky, podmínky na trhu práce, přístup k bydlení, generační diferenciace). Kurz hojně využívá autentický materiál, jako jsou novinové články, odborné analýzy a široká škála videomateriálu. Nedílnou součástí kurzu je komparace obou zemí i zdůraznění jejich specifik v kontrastu s jinými státy rozvinutého světa.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu, odevzdání úkolů a prezentace. Doporučena aktivní účast na cvičeních.
|
Obsah
|
Rámcový přehled témat:
Britské a americké instituce
Britská a americká společnost, její rozvrstvení a životní styl jednotlivých tříd
Charakteristiky britského a amerického politického systému a politické kultury
Vzdělávací systém v Británii a USA
Trendy v kulturním životě Británie a USA
Média v Británii a USA
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marr, Andrew. A history of modern Britain. London : MacMillan, 2007. ISBN 978-1-4050-0538-8.
-
Základní:
Zinn, Howard. A people's history of the United States : 1492 to present. New York : Harper Perennial Modern Classics, 2005. ISBN 978-0-06-083865-2.
-
Základní:
Oakland, Jon. British Civilization. London: Routledge, 2010.
-
Základní:
Abercrombie, Nicholas, Warde Alan. Contemporary British Society. Cambridge: Polity, 2002.
-
Základní:
Lakoff, George. Moral Politics. How Liberals and Conservatives Think. Chicago: Chicago University Press, 2016.
-
Základní:
Iceland, John. Poverty in America. Berkeley: University of California Press, 2013.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
4
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
23
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2 podle SERR |
částečně se orientovat v základní politické a sociální charakteristice Británie a USA |
orientovat se v současném politickém, sociálním a kulturním dění v Británii a USA |
znát významné britské osobnosti z oblasti politiky, publicistiky a kultury Británie a USA |
mít základní přehled o médiích v Británii a USA |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi a na stupni B2 podle SERR |
rozumět doumentárním pořadům s tématikou Británie a USA |
reprodukovat obsah psaného a filmového materiálu z oblasti angloamerických reálií |
vysvětlit názorové stanovisko týkající se současného dění ve Velké Británii a USA |
vyhledávat informace v britských a amerických médiích |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí anglického jazyka na stupni B2+ podle SERR |
disponovat podrobnými znalostmi hlavních britských politických, vzdělávacích a kulturních institucí |
podrobně charakterizovat strukturu britské společnosti a životní styl jednotlivých sociálních skupin |
na základě historického vývoje chápat základní společenské problémy současné Británie |
mít podrobný přehled o britské mediální scéně |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
adekvátně prezentovat a komentovat obsah textů a dokumentárního materiálu s tématikou britských a amerických reálií |
vést diskusi na aktuální politická, společenská a kulturní témata současné Británie |
kriticky pracovat s širokou škálou britských médií |
analyzovat společensko-kulturní specifika Británie v komparaci s Českou republikou |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
prokázat podrobné znalosti hlavních britských politických, vzdělávacích a kulturních institucí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|