|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFI / KD2HN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFI
/
KD2HN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do péče o kulturní dědictví 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Název studijního předmětu Úvod do oblasti péče o kulturní dědictví a rozvoje živé kultury 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
8 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenty na absolvování praxí a následný nástup do zaměstnání. Studenti budou seznámeni se základy výkonu praxe v institucích a organizacích věnujících se péči o kulturní dědictví nebo rozvoji živé kultury a to prostřednictvím návštěv institucí či organizací v rámci exkurzí, komentovaných návštěv, besed nebo pracovních workshopů. Cílem předmětu je představit studentům pracoviště vhodné pro následné absolvování praxí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Splnění zápočtu předpokládá aktivní účast na seminářích (účast na exkurzích je povinná). Zápočet je udělen na základě prezentace dílčích zjištění vzešlých z přípravy seminární práce, přednesené formou referátu, a obhajoby zjištění v diskusi.
|
Obsah
|
Výuka tohoto předmětu bude převážně probíhat blokově. Podstatná část předmětu bude realizována exkurzemi, besedami a drobnými pracovními workshopy přímo v institucích pečujících o kulturní dědictví nebo institucích, sdruženích a spolcích zaměřujících se na rozvoj živé kultury. Exkurze poskytnou studentům přehled o institucích či organizacích, ve kterých bude možné absolvovat praxi. Součástí výuky bude i seznámení s přípravnými činnostmi před nástupem do pracovního vztahu: SWOT analýza a její využití při žádosti o pracovní místo; pracovní servery, profily a profesní sítě; příprava CV, motivačního dopisu a sebeprezentace na trhu práce; pracovní pohovory a uzavření dohody o následné praxi. Předmět poskytne i přehled práv a povinností zaměstnanců; zákoník práce; bezpečnost práce v kulturních institucích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti mají k dispozici oporu ve formě skupiny/týmu v rámci systému Microsoft Teams.
Studentům jsou dostupné všechny aktuální informace ke kurzu (termíny, materiály či odkazy na ně) na stránce předmětu v Courseware.
Studenti mají k dispozici elektronickou učebnici v rámci Kompendia KFI - https://www.esf.kfi.zcu.cz/kompendium/
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená : [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod : Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5.
-
Základní:
Jak se dělá výstava.
-
Základní:
Heřmanová, Eva; Chromý, Pavel. Kulturní regiony a geografie kultury : kulturní reálie a kultura v regionech Česka. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2009. ISBN 978-80-7357-339-3.
-
Základní:
PATOČKA, J.; HEŘMANOVÁ, E. Lokální a regionální kultura v České republice: kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví. Praha, 2008.
-
Základní:
Kesner, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1104-4.
-
Základní:
Kesner, Vladislav. Muzeum v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti/. Argo, 2000. ISBN 80-7203-252-6.
-
Základní:
Žalman, Jiří. Příručka muzejníkova I. Praha-Brno, 2002.
-
Základní:
Zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči.
-
Základní:
Zákon č. 262/2006 Sb. Zákon zákoník práce.
-
Základní:
Zákon 122/2000 o ochraně sbírek muzejní povahy (změna o evidenci sbírkových předmětů z 2014).
-
Základní:
Zákon 257/2001 o knihovnách (evidenci knihovního fondu upravuje vyhláška MK 88/2002).
-
Základní:
Zákon 499/2004, novela 167/2012, změny z 20. 3. 2014, vyhláška 19/2009 o činnosti archivů.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
7
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat nejznámější památky regionu |
charakterizovat hlavní stavební a umělecké styly |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyhledat a kriticky zhodnotit literaturu pro dané téma |
identifikovat problém (tezi) a reprodukovat argumentaci obsažené v zadaném textu |
využívat moderní technologie, zejména informační databáze |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat základní vlastnosti a způsob fungování systému péče o kulturní dědictví v České republice |
charakterizovat zásady památkové péče |
rozumět základní odorné terminologii spjaté s památkovou péčí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat v portálu integrovaného informačního systému památkové péče |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|