|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / 9TDD2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
9TDD2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a did. dějin pro učitele SŠ 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Teorie a did. dějin pro učitele SŠ 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/SEM]
Seminář
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KHI/9TDD1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Systematizovat obsah, cíle a podstatu dějepisného vyučování na SŠ v současnosti. Upřednostnit moderní metodiku a aplikaci současných trendů ve vyučovacím procesu Analyzovat dostupné edukační dokumenty (učebnice, výsledky srovnávacích studií českého a zahraničního pojetí vyučování dějepisu?). Objasnit tvorbu a obsah rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů. Účast na pedagogicko-odborné praxi ve všech jejích formách.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost kurikulárních dokumentů, informačních zdrojů a diskusních prostředí pro účelné řešení problémů KR. Vystoupení v semináři s řešením modelové situace výuky dějepisu s využitím multimédií. Vypracování seminárního úkolu - didakticky přesvědčivá prezentace vybraného edukačního tématu z RVP pro SŠ. Zápočtový test. Student(ka) prokáže úspěšné zvládnutí faktografie v přijatelné míře 80% z celkového zadání.
|
Obsah
|
1. Základní učivo předmětu dějepis, výběr, uspořádání a alternativní možnosti obsahu učiva,
2. Učebnice dějepisu, zásady tvorby a produkce učebnic dějepisu, aktuální učebnicová nabídka
3. Učebnice dějepisu II. analýza hlavních učebnic (s doložkou MŠMT)
4. Aplikace aktivizačních metod v současných podmínkách českého školství a vyučování dějepisu
5. Specifika vyučování dějepisu s ohledem na psychosomatický vývoj studenta
6. Projektové vyučování
7. Využití odborných institucí a památek "národní hrdosti" ve vyučování dějepisu
8. Kurikulární reforma, úvod do problematiky
9. Kurikulární reforma - motivy, hlavní zásady, kurikulární dokumenty
10. Tvorba DUM pro dějepis na SŠ, workshop
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Růžičková, J. Didaktické inspirace. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Čapek, Vratislav. Didaktika dějepisu. Díl 2, Výchovně vzdělávací proces v dějepise. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Doporučená:
Beneš, Z. Historický text a historická kultura,. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Beneš, Z. Historie a škola I. Otázky koncepce školního dějepisu,. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Čapek, Gracová, Jílek, Východská. Vybrané kapitoly z didaktiky dějepisu. Plzeň, 2006.
-
Doporučená:
Julínek, Stanislav. Základy oborové didaktiky dějepisu. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3495-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
18
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
72
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvování předmětu Teorie a didaktika dějin pro střední škly 1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student aplikuje dané historické téma na didaktické přípravě konkrétní vyučovací jednotky, prokáže schopnost přesvědčivé didaktické analýzy vyučovací hodiny, a to s využitím zásad moderní metodiky a aktivizačních forem práce, posoudí současné výukové materiály a učebnice, vyhledá zdroje vedoucí k obecné i kritické znalosti historického tématu pro žáky SŠ a VG |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|