|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKS / CAED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKS
/
CAED
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítač. podpora konstruování pro design
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KKS/CAE a KKS/CAEA
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů v oblasti použití CAD nástrojů v oblasti průmyslového designu. Konkrétně v oblasti: konstruování s počítačovou podporou; modelování a zobrazování výrobků v CAD; nástroje pro styling; práci s volnými plochami; techniky používané pro tvorbu fotorealistických výstupů; tvorbu layoutů atd. Cílem je získání praktických znalostí modelování a zobrazování v CAD řešením úloh ze semestrálních prací.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
účast na cvičeních je povinná
vypracování a včasné odevzdání referátu "Návrh designu zařízení" v elektronické podobě (PDF)
specifikace : Odevzdat referát(min 5,max 10 stran obsahující titulní stranu s iniciály, názvem předmětu a datumem. Dále pak 3D pohled na sestavu v řezu, rozstřelenou sestavu, 6x rendrovaný pohled v perspektivě, různé nasvícení, rextury, detaily i celky+ data modelů a rendrů do priděleného adresáře nebo na CD. Celá práce musí obsahovat min 400 prvků, nezapočítává se pomocná geometrie (roviny, body, osy,..-) Dále pak se prvek typu pole započítává jen jako 1 prvek, pokud se v sestavě vyskytují dvě stejné součásti započítávají se pouze prvky z jedné součásti a každá další stejná součást se počítá za 1 prvek.
Zkouška:
zkouška je udělena po přezkoušení autorství referátu (v případě neúspěchu u prvního termínu je nutné vypracovat nový referát )
|
Obsah
|
Obsah přednášek a cvičení po jednotlivých týdnech viz Courseware.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Hynek, Martin. KKS/KPP CATIA v5 - Modul plochy-vysavač. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-261-0080-5.
-
Základní:
Hynek, Martin. KKS/KPP NX Unigraphics MODUL RENDR. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0108-6.
-
Rozšiřující:
Utz, James; Cox, W. Robert. Inside Pro/Engineer : profesionální průvodce systémem Pro/Engineer. 1. čes. vyd. Přerov : ISICAD, 1995. ISBN 80-900074-6-5.
-
Rozšiřující:
Učební texty, příklady a informace k CAD systémům na stránkách portálu
(Hynek, M. a kolektiv)
-
Doporučená:
Fořt, Petr; Kletečka, Jaroslav. Autodesk Inventor : funkční navrhování v průmyslové praxi. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1773-6.
-
Doporučená:
Hynek, Martin. KKS/KPPNX - Modul plochy. Vysyvač. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2011. ISBN 978-80-7043-990-6.
-
Doporučená:
Rusiňák Miroslav. Solid Edge V20 UGS - učebnice. 2007. ISBN 978-80-239-9382-0.
-
Doporučená:
Vláčilová, Hana. SolidWorks. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1314-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
80
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat samostatně teoretické znalosti z oblasti průmyslového desingu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat výpočetní techniku, 3 tlačítkovou myš, přenosná paměťová média |
používat základní sw programy - textové, tabulkové editory, webové prohlížeče, prohlížeče PDF souborů |
být schopen si představit tělesa v 3D prostoru a jedich průměty do roviny |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti získají předpoklady pro řešení úloh pomocí CAD (Computer Aided Design ) nástroje pro podporu designových prací. Připravuje absolventy na základní pozici designer. Předmět umožňuje získání znalostí v počítačem podporovaném konstruování (CAD) využitelném v mnoha průmyslových oborech |
orientovat se v oblasti CAD systémů - jejich možností |
navrhnout 3D model tvarově složitého tělesa, provést měření a analýzy (rozměry, kolize, posouzení návaznosti a kvality ploch) a vyvodit obecné závěry |
popsat možnosti stavby digitálního 3D modelu s důrazem na úskalí jednotlivých postupů z hlediska editovatelnosti a návazných kroků (např. tvorby sestav, aplikace textur a generování fotorealistických výstupů) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvářet digitální 3D modely tvarově komplikovaných těles pomocí plošného modelovaní použitelné v průmyslu pro návazné konstrukční práce |
vytvářet fotorealistické výstupy použitelné pro prezentaci budoucích výrobků již ve fázi koncepční studie |
používat program CATIA k tvorbě 3D modelů pomocí pokročilých funkcí plošného modelování |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Samostudium, |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|