|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMM / PPT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMM
/
PPT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová podpora technolog. procesů
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Počítačová podpora technologických procesů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
21 / -
|
3 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat základní dovednosti při numerickém modelování technologických procesů tváření, tepelného zpracování a svařování v programech Deform a Sysweld.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: absolvování minimálně 8 cvičení, vypracování semestrální práce - provedení simulace vybrané úlohy.
|
Obsah
|
1.Úvod do simulace objemového tváření tváření - práce se softwarem Deform 2D.
2. Simulace pěchování pod lisem bez přestupu tepla.
3. Simulace pěchování pod bucharem s přestupem tepla.
4. Simulace procesu protlačování.
5. Samostatné řešení vybrané úlohy v prostředí 3D.
6. Úvod do simulace tepelného zpracování Deform HT.
7. Modelování zkoušky prokalitelnosti.
8. Simulace ohřevu polotovaru v peci.
9. Simulace tepelného zpracování s fázovou transformací, příprava dat, analýza struktury v prostředí simulačního softwaru.
10. Úvod do simulace svařování
11. Simulace technologie povrchového kalení
12. Simulace technologie svařování elektrickým obloukem obalenou elektrodou.
13. Konzultace k semestrální práci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
COURSEWARE ZČU
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kuncipál, Josef. Teorie svařování. Praha : SNTL, 1986.
-
Základní:
Počta, B. Základy teorie tváření kovů. Praha: SNTL, 1966.
-
Doporučená:
Control of welding distortion in thin-plate fabrication - Design support exploiting computational simulation
(T. GRAY, D., CAMILLERI, N., McPHERSON)
-
Doporučená:
Manuál k softwaru Deform : v11.2_System_Documentation
-
Doporučená:
Manuály Deform a Sysweld.
-
Doporučená:
Numerical Methods in Engineering
(Jean-Michel, Berghau)
-
Doporučená:
Kraus, Václav. Tepelné zpracování a slinování. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-582-0.
-
Doporučená:
Transient numerical simulation of complex convection effects during solidification in casting and welding
(Georg EHLEN)
-
Doporučená:
Welding: Principles and Applications
(Larry, F., JEFFUS)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát technologické postupy ve tváření a svařování
znát fyzikální zákonitosti v oblasti přestupu a vedení tepla a tření
znát charakteristiku stavu napjatosti a jeho veličiny
znát strojírenské materiály na bázi kovů, principy a zákony fázových transformací a rekrystalizace |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat práci s počítačovou technikou na střední až vyšší úrovni
ovládat základy práce v CAD systému
zvládat čtení a porozumění anglickému technickému textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
nalézt souvislosti mezi teoretickými veličinami z oblasti mechaniky, materiálů a technologickým procesem
vypočtené veličiny vhodně interpretovat pro konkrétní technologický postup
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vytvořit vlastní numerický model technologického postupu ve tváření, tepelném zpracování a svařování. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Řešení problémů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|