|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ZAP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ZAP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy podnikání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
50 / -
|
5 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/ZAP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout potřebné znalosti pro zásadní postupy v oblasti podnikání. Naučit studenty orientovat se v prostředí podnikatele. Vysvětlit základní pojmy a metody podnikatelské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: Pro získání zápočtu je nutná aktivní účast na cvičeních zakončená projektem s prezentací.
Zkouška: Písemná zkouška - 61-75 bodů dobře, 75-89 bodů velmi dobře, 90-100 bodů výborně
Kombinované studium: viz metodický návod na CW
|
Obsah
|
1. Freelancing
2. Úspěch vs. Neúspěch
3. Motivace a produktivita
4. Týmová spolupráce
5. Procesy
6. Portfolio klientů
7. Právní, daňové a účetní aspekty freelancingu (EXT)
8. Cenotvorba
9. Vyjednávání zakázky
10. Osobní marketing, web a sociální sítě a dobré jméno
11. Copywriting (EXT)
12. Finance a práce s riziky
13. Právní, daňové a účetní aspekty freelancingu (EXT)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Petra Taušl Procházková, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Petr Čížek, Ph.D., MA (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Petra Taušl Procházková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Petr Čížek, Ph.D., MA (100%),
Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Petra Taušl Procházková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Maurya, Ash. Lean podnikání : přejděte od plánu A k plánu, který funguje. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-265-0506-8.
-
Základní:
Vlach, Robert. Na volné noze : podnikejte jako profesionálové. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7555-015-6.
-
Rozšiřující:
Allen, David. Mít vše hotovo : umění produktivity bez stresu. Vydání druhé, přepracované. 2016. ISBN 978-80-7555-000-2.
-
Rozšiřující:
Chris, Voss. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Brno. 2016.
-
Rozšiřující:
Fried, Jason; Hansson, David Heinemeier,; Krásenský, David. Restart : průvodce podnikatelským minimalismem. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2010. ISBN 978-80-87270-04-2.
-
Rozšiřující:
Šenkapoun, Pavel. To nejlepší z Nejlepšího copywritera : o psaní, reklamě a duši. Praha. 2019.
-
Doporučená:
NOVOTNÝ, J. ŠAŠEK, P. PRÁVNÍ ZÁKLADY PODNIKÁNÍ - díl. I. Právní úprava podnikání, závazkové vztahy, pracovní právo.. Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0691-3.
-
Doporučená:
NOVOTNÝ, J. ŠAŠEK, P. PRÁVNÍ ZÁKLADY PODNIKÁNÍ - díl. 2. Řízení před soudy a správními orgány, odpovědnost podnikatele. Západočeská univerzita v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0692-0.
-
Doporučená:
PAVLÁK, Miroslav, NOVOTNÝ, Jiří, VACEK, Jiří. Základy podnikání. Plzeň: ZČU, 2017 (dostupné v Courseware pro studenty zapsané na předmět KPM/ZAP nebo KPM/9ZAP), 2017. ISBN 978-80-261-0669-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní znalosti práce s PC a pokročilé znalosti anglického jazyka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládat základy metod používaných v moderní podnikatelské praxi a orientovat se v legislativě podmiňující podnikatelskou činnost
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
být komunikativní, flexibilní, kreativní |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat podnikatelské činnosti, vysvětlit předpoklady aktivního podnikání, aplikovat právní a legislativní rámec podnikání, odhadnout rizika a objemy zdrojů potřebných pro podnikání, vypracovat podnikatelský model a základy podnikatelského plánu, aplikovat principy inovačního a projektového managementu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vypracovat podnikatelský model |
Umět zvolit formu podnikání a připravit potřebné dokumenty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen porozumět základnímu konceptu podnikatelského procesu a využívat různé metody a postupy pro podnikatelský růst |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Při výuce budou řešeny případové studie. |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Prezentace seminárních prací je nástrojem pro posílení komunikativnosti, flexibility a kreativity. |
|
|
|
|