|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / TE1SS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
TE1SS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Techniky sdílení a supervize pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má zkušenostní charakter a navazuje na pedagogickou praxi, kterou již student absolvoval. V průběhu předmětu si student uvědomí význam supervize pro učitele a bude seznámen s různými formami a možnostmi sdílení zkušeností.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti prezenční formy:
Aktivní účast v seminářích.
Individuální projekt - Introspekce prožitku z pedagogické praxe.
Prezentace problémového případu v semináři.
Studenti kombinované formy:
Aktivní účast v seminářích.
Individuální projekt - Introspekce prožitku z pedagogické praxe.
Prezentace problémového případu při kontaktní výuce.
Seminární práce: Charakteristika 3 metod supervize.
|
Obsah
|
1. Význam sdílení a supervize pro učitele
2. Historie a funkce supervize
3. Formy supervize
4. Možnosti sdílení zkušeností
5. Vztah supervizor a supervidovaný
6. Bezpečné prostředí
7. Případová supervize
8. Koučink
9. Modelování
10. Výměna rolí
11. Bálintovská skupina
12. Bálintovská skupina
13. Kazuistiky učitelů a příklady dobré praxe
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Havrdová, Zuzana; Hajný, Martin. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
Základní:
Slowík, Josef. Supervize v učitelské profesi. Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného ped. 2007.
-
Doporučená:
Carroll, Michael; Tholstrupová, Margaret. Integrativní přístupy k supervizi. Vyd. 1. Praha : Triton, 2004. ISBN 80-7254-582-5.
-
Doporučená:
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., Knecht, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory.. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Doporučená:
Baštecká, Bohumila; Čermáková, Veronika,; Kinkor, Milan. Týmová supervize : teorie a praxe. 2016. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Celkem
|
53
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- definovat psychické jevy a vztahy mezi nimi, |
- charakterizovat sociálně psychologické procesy. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- sebereflexe, |
- strukturovat kazuistiku. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- objasnit význam sdílení a supervize pro učitele, |
- popsat jednotlivé funkce a formy supervize,
|
- charakterizovat vztah mezi supervizorem a supervidovaným,
|
- uvést různé postupy a možnosti sdílení zkušeností.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- srozumitelně formulovat problém z učitelské praxe v rovině pracovní i osobní,
|
- aplikovat modelování a výměnu role,
|
- uplatnit postupy koučinku,
|
- aktivně se účastnit balintovské skupiny. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
|
|
|
|