|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FKP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FKP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština v komerční praxi 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/FPP2F
|
Vyloučené předměty
|
KRO/FPP2F
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu, který navazuje na kurz Francouzština v komerční praxi 1, je obeznámit studenty s dalšími tématy podnikové praxe, jako jsou např. práva zaměstnanců a jejich ochrana, rozbor platového lístku, definování podniku, jeho organizace a různé právní formy podnikání, a vybavit je řečovými dovednosti a gramatickými a lexikálními strukturami používanými v profesní písemné i ústní komunikaci.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu na 75 %.
Vypracování seminární práce (popis českého podniku a jeho organizační struktury).
Aktivní zapojení do práce v semináři.
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem a požadavky k zápočtu z předmětu FPP2F. Opakování učiva z úrovně FPP1F.
2. týden
Pracovní smlouva - obecné informace, typy smluv (smlouva na dobu určitou a neurčitou). Ukončení pracovní smlouvy ze strany zaměstnance a zaměstnavatele. Analýza pracovní smlouvy.
3. týden
Vnitřní řád podniku, práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatele. Zajištění práv zaměstnanců pomocí stávky.
4. týden
Propouštění zaměstnanců z osobních a ekonomických důvodů. Výpovědní lhůta, odstupné, ochrana práv zaměstnanců.
5. týden
Odměňování pracovníků, různé typy platů, minimální mzda. Platový výměr, výplatní páska - jejich analýza. Kritéria ovlivňující výši platu.
6. týden
Ověření znalostí o pracovní smlouvě. Definice podniku, jeho úloha, realizace zisku, rozdělování příjmů, otázka trhu - zákon nabídky a poptávky.
7. týden
Průběžný test z učiva 3. unité (pracovní smlouva).
Hlavní charakteristiky jednotlivých podniků, jejich aktivity. Podniky zabývající se řemeslnou výrobou.
8. týden
Oprava průběžného testu. Organizační struktura podniku - úkoly vedoucích pracovníků. Možnosti písemné komunikace mezi podniky.
9. týden
Jednotlivé právní formy podniků a jejich charakteristika. Srovnání akciové společnosti a společnosti s ručením omezeným - výhody a nevýhody.
10. týden
Podnikat či nepodnikat? Motivace pro založení podniku, problémy při jeho zakládání.
Jednotlivé etapy zakládání nového podniku - vhodný výběr podniku, vypracování podnikatelského záměru.
11. týden
Vytváření podniku, formality spojené s jeho zakládáním. Stanovy podniku - analýza zveřejněných informací o založeném podniku.
12. týden
Výběr vhodného místa pro umístění podniku. Podmínky pro podnikání ve městě a na venkově. Analýza inzerátů nabízejících prodej nebo pronájem lokalit vhodných pro podnikání. Opakování učiva 3. - 4. unité.
13. týden
Závěrečný (zápočtový) test z probraného učiva (3. - 4. unité).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
16
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
Osvojit si základní znalosti o fungování podniku v rámci francouzského prostředí |
Osvojit si poznatky z oblasti sociálně-ekonomických reálií |
Definovat životopis, motivační dopis a inzerát |
Orientovat se v oblasti mikroekonomie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
aplikovat jazykové dovednosti při písemném obchodním styku |
sestavit životopis ve francouzštině |
sestavit motivační dopis ve francouzštině |
sestavit inzerát/nabídku pracovního místa |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
Osvojit si hlubší znalosti o fungování podniku v rámci frankofonního prostředí |
Osvojit si hlubší poznatky z oblasti sociálně-ekonomických reálií |
Osvojit si znalosti týkající se práv a povinností zaměstnanců/zaměstnavatelů, |
Definovat podnik, organizaci a strukturu, právní formy podnikání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
disponovat řečovými dovednostmi při ústním i písemném profesním styku |
analyzovat inzeráty/nabídky |
vyjádřit své stanovisko a být schopen vést obchodní jednání |
komunikovat efektivně v ústním i písemném obchodním styku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|