|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / MOSF3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
MOSF3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax francouzštiny 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu, který navazuje na kurzy Morfosyntax francouzštiny 1 a 2, je uvést studenty do problematiky francouzské syntaxe. Pozornost se soustřeďuje zejména na další slovesné způsoby (subjonktiv, kondicionál), infinitiv, verbo-nominální konstrukce a různé způsoby vyjádření času, podmínky, příčiny, účelu, důsledku a přípustky ve francouzštině a na vyjádření časové souslednosti ve větách časových.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je písemná a ústní. Písemná část prověřuje stupeň praktického zvládnutí francouzské mluvnice formou závěrečného testu - student postoupí k ústní části zkoušky, pokud splní závěrečný test na 75 %. Ústní část zkoušky hodnotí stupeň zvládnutí morfosyntaxe francouzštiny, lingvistické terminologie a schopnost studenta aplikovat teoretické poznatky na konkrétní francouzsky psaný text. Přihlíží se rovněž k hodnocení seminární práce (zpracování daného tématu na základě excerpce vybraného textu).
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu Morfosyntax francouzštiny 3 a s požadavky k závěrečné zkoušce. Subjonktiv tvary a jeho užití.
2. týden
Kondicionál - tvary a užití kondicionálu přítomného a minulého, užití kondicionálu a indikativních tvarů v podmínkových větách.
3. týden
Infinitiv - tvary a užití infinitivu přítomného a minulého. Infinitivní polovětné konstrukce.
4. týden
Verbo-nominální konstrukce - tvary a užití.
5. týden
Věta a souvětí. Druhy vět. Souvětí souřadné. Souvětí podřadné. Vedlejší věty příslovečné.
6. týden
Vedlejší věty časové - užití časů, spojek a předložkových spojení.
7. týden
Vedlejší věty příčinné - užití spojek a předložek a slovesných časů a způsobů.
8. týden
Vyjádření důsledku - užití spojek a předložek a slovesných časů a způsobů.
9. týden
Rozlišení příčiny a důsledku. Věty účelové - užití subjonktivu a infinitivu, subjonktiv ve větách vztažných.
10. týden
Věty odporovací - užití indikativu, subjonktivu a kondicionálu, vyjádření přípustky - užití slovesných časů a způsobů.
11. týden
Vedlejší věty podmínkové - užití slovesných časů a způsobů (indikativu, kondicionálu a subjonktivu), další možnosti vyjádření podmínky.
12. týden
Vedlejší věty srovnávací - spojky "comme", "comme si" aj. Užití srovnání v příslovích a rčeních.
13. týden
Opakování učiva z kurzů Morfosyntax 1 -3.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
25
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Ovládat francouzský jazyk na úrovni B1 dle SERR
Aplikovat znalosti a dovednosti v rozsahu kurzů Morfosyntax 1 a Morfosyntax 2
Orientovat se ve francouzské a české terminologii z oblasti syntaxe
Popsat základní rozdíly ve struktuře věty ve francouzštině a v češtině
Vyjádřit okolnosti nebo vztahy, za kterých probíhá děj
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Aplikovat teoretické poznatky o probíraných syntaktických jevech v ústním i písemném projevu
Demonstrovat znalost probíraných syntaktických jevů
Ovládat základní terminologii z oblasti syntaxe
Používat správně základní francouzské spojky
Utvořit slovesné tvary indikativu, kondicionálu a subjonktivu
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Identifikovat probírané slovesné tvary (subjonktiv, kondicionál, infinitiv)
Vysvětlit rozdíl mezi příčestím přítomným a minulým a gerundiem
Diskutovat o probíraných jevech z oblasti francouzské syntaxe
Určit druh vedlejších vět příslovečných
Popsat s využitím terminologie teoretické poznatky o probíraných jevech
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Umět utvořit a užívat tvary subjonktivu a kondicionálu přítomného a minulého ve francouzštině
Ovládat tvoření a užití infinitivu přítomného a minulého ve francouzštině
Umět utvořit a užívat verbo-nominální vazby ve francouzštině
Rozeznat souvětí souřadné a podřadné, hlavní a vedlejší věty
Rozlišit typy vedlejších vět a umět správně užívat spojky a předložky vyjadřující okolnosti nebo vztahy, za kterých děj probíhá
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|