|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / RFT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
RFT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzsko - české vztahy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován ve francouzštině. Jeho cílem je seznámit zahraniční studenty s problematikou francouzsko-českých vztahů nahlížených z mnoha hledisek - historického, kulturního, literárního, aj.
|
Požadavky na studenta
|
Kombinovaná zkouška - test a ústní zkouška.
Studenti pracují s původními francouzskými texty, připravují ústní prezentace, eseje a projekty, jež jsou kontultovány s vyučujícími. Rozsah esejů tvoří 10-20 normostran, ústní prezentace v rozsahu 10-20 minut. Písemná část projektů se pohybuje v rozmezí 10-20 stran a ústní prezentace 10-20 minut.
|
Obsah
|
Obsah
1. L´introduction dans les relations franco-tcheques
2. La spécificité des langues romanes - la spécificité des langues slaves : la comparaison typologique du français et du tcheque
3. Les emprunts linguistiques en français et en tcheque
4. La Boheme et la Moravie entre les Celtes et le moyen âge
5. Le style gothique au royaume de Boheme
6. Les inspirations françaises au temps de Charles IV
7. Coménius et les Petites écoles de Port Royal
8. Ernest Denis sur le protestantisme tcheque
9. Le legs du siecle des lumieres et l´éveil national tcheque
10. Les Tcheques en France, les Français dans les Pays Tcheques
11. Des écrivains tcheques traduits en français
12. La personnalité et l¨oeuvre de Milan Kundera
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mares, A. Historie des pays tcheques et slovaque.
-
Základní:
Mares, Antoine. Les politiques étrangeres des États satellites de l'URSS 1945-1989. Prague : CEFRES, 2001. ISBN 80-86311-08-2.
-
Doporučená:
Voisine- Jechová, H. De la littérature tchéque. Hardcover, Fayard.
-
Doporučená:
Voisine-Jechová, H. Histoire de la littérature tcheque. Paris. Fayard: 2001. Paris. Fayard, 2001.
-
Doporučená:
Listíková, R. L'Image de la Boheme et des Tcheques dans les Lettres françaises, XVe - XIXe siecle. Romance and Reality : Perceptions of Bohemia in French Literature, Middle Ages - XIXth Century. Paris, Université de Paris-Sorbonne Paris IV, 2006..
-
Doporučená:
Mares,A. Paris capitale culturelle de l´Europe centrale. Les échanges intellectuels entre la France et les pays de lÉurope médiane, Paris, 1997.
-
Doporučená:
Listíková, R. Suites d'un contresens latin pour la dénomination de la "Boheme" et des "Tcheques" en français. In ŠOTOLOVÁ, Jovanka; ČEŇKOVÁ, Ivana. (eds.). Dialogue des cultures : interprétation, traduction. Praha : UK FF, Ústav translatologie, 2006, s. 57-69..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
72
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
257
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz předpokládá znalost francouzštiny minimálně na úrovni B2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
po absolvování kurzu budou studenti schopni francouzsky popsat a analyzovat česko-francouzské vztahy v rámci vybraných tematických okruhů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|