|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9DISS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9DISS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika informatiky pro SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika informatiky 2 pro SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/DII2S
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi v oblastech výběru vzdělávacího obsahu a výuky jednotlivých tematických okruhů informatiky a ICT na různých typech SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
Didaktická a metodologická analýza výuky zvoleného tématu.
Požadavky ke zkoušce:
1. praktická část - student vypracuje přípravu na hodinu na zadané téma.
2. teoretická část - student si připraví teoretické podklady k vylosovanému okruhu a při ústním pohovoru prokáže své znalosti.
|
Obsah
|
Osnova předmětu:
Informatika a ICT v ŠVP v návaznosti na RVP.
Rastrová a vektorová grafika a jejich výuka na různých typech SŠ.
Programování a jeho výuka na různých typech SŠ.
Tvorba a úprava textů, DTP a jejich výuka na různých typech SŠ.
Tvorba tabulek a grafů a jejich výuka na různých typech SŠ.
Databáze a jejich výuka na různých typech SŠ.
Výuka zásad tvorby prezentace na různých typech SŠ.
Internet, komunikace a tvorba webu a jejich výuka na různých typech SŠ.
Sítě a sdílení a jejich výuka na různých typech SŠ.
Hardware digitálních zařízení a jeho výuka na různých typech SŠ.
Multimédiální tvorba ve výuce na různých typech SŠ.
Výuka dopadu využití digitálních zařízení ve společnosti na různých typech SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
-
Doporučená:
Drlík, P., Hvorecký, J. Informatika - nástin didaktiky. PF Nitra, 1992.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-978-X.
-
Doporučená:
Skalková. Obecná didaktiika. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Stuchlíková, I., T. Janík a et. al. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7884-0.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
Učebnice výpočetní techniky pro daný typ školy.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti a dovednosti na úrovni výstupů předmětu KVD/DIDI1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí aplikovat dokumenty RVP do školního vzdělávacího plánu. Student volí správné metody pro výuku konkrétní tématiky včetně specifických metod výuky informatiky a ICT. Student dokáže vyjmenovat oblasti informatiky a ICT týkající se výuky tohoto předmětu na střední škole. Tématiky dokáže analyzovat a vybrat podstatné cíle vedoucí ke zvládnutí dané tématiky žáky. Student dokáže vytvořit soubor úloh, které povedou ke splnění daných cílů výuky. Student cítí potřebu dodržování autorského zákonu a norem a nutnost je dále předávat. Student umí svůj výstup a znalosti kriticky hodnotit, hledat své silné i slabé stránky. Student ví, jak lze počítače využít k integraci znevýhodněných osob do společnosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|