|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ELVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ELVV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
E-learning ve vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání znalostí o možnostech využití e-learningu v různých typech vzdělávání a dovedností v oblasti tvorby a administrace e-learningových kurzů.
|
Požadavky na studenta
|
Navrhnout a vytvořit ucelený soubor e-learningových aktivit (výukovou lekci) na vybrané téma. Lekce bude obsahovat úvodní motivační aktivitu, studijní text, alespoň jednu multimediální komponentu, test, zadání diskuse, zadání úkolu a další volitelné aktivity.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině.
|
Obsah
|
Formy e-learningu
Didaktické zásady při přípravě on-line kurzů
Administrace a správa on-line kurzů v LMS
Role tutora v on-line kurzu
Autorská tvorba v e-learningu
Struktura on-line kurzu
Multimediální komponenty on-line kurzu
Interaktivní prvky v on-line kurzu
Příklady dobré praxe
Trendy v e-learningu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Základní studijní oporou pro tento předmět je kurz v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
DZIUBAN, Ch. D. Conducting research in online and blended learning environments: new pedagogical frontiers. New York, 2016. ISBN 978-0-415-74247-4.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
-
Doporučená:
Kopecký, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9.
-
Doporučená:
Barešová, Andrea. e-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha : VOX, 2003. ISBN 80-86324-27-3.
-
Doporučená:
Maněna, Václav. Moderně s Moodlem : jak využít e-learning ve svůj prospěch. 2015. ISBN 978-80-905802-7-5.
-
Doporučená:
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT : aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základních pojmech obecné pedagogiky a didaktiky |
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat na základě charakteristických znaků různé formy e-learningu |
vysvětlit roli tutora v on-line kurzu |
popsat aktuální trendy v e-learningu |
|
|
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dodržovat didaktické zásady při přípravě on-line kurzů s ohledem na jejich cíl |
využívat obecně platná pravidla pro administraci a správu LMS vybraného na základě kritérií |
prokázat dovednosti související s autorskou tvorbou v e-learningu |
navrhnout vhodnou strukturu on-line kurzu s ohledem na jeho cíl |
zařazovat do on-line kurzu vhodné vlastní a v souladu s autorským zákonem i cizí multimediální komponenty a interaktivní prvky |
vyhledávat a správně zařazovat do on-line kurzu příklady dobré praxe |
|
|
|
|
|
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|