|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / PSDSB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
PSDSB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačové sítě pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky počítačových sítí a distribuovaných systémů, síťování, síťových operačních systémů, bezpečnostních mechanismů, protokolů a služeb s důrazem na aplikování uvedené problematiky do učitelské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminárních prací splňujících podmínky pro uznání. Splnění praktických a teoretických testů.
|
Obsah
|
Základní pojmy a dělení počítačových sítí, topologie sítí.
Fyzická vrstva: aktivní a pasivní prvky strukturované kabeláže, metalická a optická média, jejich vlastnosti, použití a zapojení.
Linková vrstva: potvrzování, protokoly linkové vrstvy, metody přístupu.
Síťová vrstva: protokoly síťové vrstvy, služby, jejich sledování a analýza, spolehlivost, bezpečnostní zásady a rizika práce v počítačové síti.
Adresování v TCP/IP sítích, principy, zásady a programové nástroje využívané při tvorbě podsítí, supersítě.
Principy a zásady směrování, směrovací metody a protokoly.
Transportní vrstva: protokoly transportní vrstvy, mechanismy doručení dat.
Aplikační vrstva: protokoly a služby aplikační vrstvy.
Koncepce, normy, konfigurace a zabezpečení bezdrátové sítě.
Autentizační principy, mechanismy, nástroje, Systémy pro správu sítě, systémy adresářových služeb.
Principy zabezpečení, správy a monitorování počítačové sítě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=2543
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D. (100%),
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D. (100%),
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Pužmanová, Rita. Bezpečnost bezdrátové komunikace : jak zabezpečit Wi-Fi, Bluetooth, GPRS či 3G. Vyd. 1. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0791-4.
-
Rozšiřující:
Peterson, Larry L a Bruce S Davie. Computer networks: a systems approach. Boston: Morgan Kaufmann, 2012. ISBN 978-012-3850-591.
-
Rozšiřující:
Sportack, Mark A. Směrování v sítích IP: [autorizovaný výukový průvodce : samostudium : kompletní zdroj informací o směrování a protokolech v sítích IP]. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0127-4.
-
Doporučená:
Odom, Wendell. Cisco CCENT/CCNA ICND1 100-101 : official cert guide. Academic ed. Indianapolis : Cisco Press, 2013. ISBN 978-1-58714-485-1.
-
Doporučená:
Tanenbaum, Andrew S.; Wetherall, D. Computer networks. 5th ed. Harlow : Pearson Education, 2014. ISBN 978-1-292-02422-6.
-
Doporučená:
Barrie Sosinsky. Mistrovství: počítačové sítě. Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3916-5.
-
Doporučená:
Kurose, James F.; Ross, Keith W. Počítačové sítě. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3825-0.
-
Doporučená:
Baťko, J. Počítačové sítě pro vzdělávání. Plzeň, ZČU. 2023.
-
Doporučená:
Pužmanová, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2009. ISBN 978-80-7232-388-3.
-
Doporučená:
Kabelová, Alena; Dostálek, Libor. Velký průvodce protokoly TCP/IP a systémem DNS. 5., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2236-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
32
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
83
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vstupní dovednosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat problémy a základní mechanismy a řešení počítačové sítě zaměřené zejména na školní prostředí |
vysvětlit, teoreticky použít a aplikovat ve výuce pojmy, protokoly, programové nástroje a technologie související s obsahovým zaměřením předmětu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat základní mechanismy a řešení počítačové sítě zaměřené zejména na školní prostředí |
prakticky použít a aplikovat ve výuce pojmy, protokoly, programové nástroje a technologie související s obsahovým zaměřením předmětu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|