|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / WTV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
WTV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Webové technologie pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky základů vytváření WWW stránek s využitím redakčního systému.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je udělován za vypracování a obhájení semestrálního projektu v určeném termínu.
Zkouška je kombinovaná.
|
Obsah
|
Přehled webových technologií využitelných pro tvorbu vlastních webových stránek.
Struktura webových stránek. HTML5, jeho elementy a frameworky. Audio, video, canvas a animace.
Základní seznámení s redakčními systémy, výhody, nevýhody a možnosti jejich nasazení ve školním prostředí.
Webdesign, funkce a návrh webů ve školním prostředí. Využití kaskádových stylů. Responzivní design.
Administrace redakčních systémů, přístupová práva, šablony a rozšíření.
Využití skriptovacího jazyka na straně serveru k získání, úpravě a zobrazení dat, základy PHP, propojení s databázemi.
Využití skriptování a frameworků na straně klienta, tvorba dynamického webu, výhody a nevýhody.
XML, SOAP a REST služby. Domény, DNS a webhosting.
Úvod do problematiky tvorby vlastních rozšíření redakčního systému.
Validita a přístupnost webových stránek. Legislativa s ohledem na školní prostředí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Zíka (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D. (100%),
Mgr. Dominik Frolík (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Zíka (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Polzer, Jan. Drupal : podrobný průvodce tvorbou a správou webů. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2214-3.
-
Doporučená:
Pfeiffer, Silvia. HTML5 - audio a video : kompletní průvodce. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2011. ISBN 978-80-7413-147-9.
-
Doporučená:
Castro, Elizabeth; Hyslop, Bruce. HTML5 a CSS3 : názorný průvodce tvorbou WWW stránek. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3733-8.
-
Doporučená:
Hogan, Brian P. HTML5 a CSS3 : výukový kurz webového vývojáře. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3576-1.
-
Doporučená:
Pehlivanian, Ara; Nguyen, Don. JavaScript okamžitě. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
-
Doporučená:
Rahmel, Dan. Joomla : podrobný průvodce tvorbou a správou webů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2714-8.
-
Doporučená:
Böhmer, Marian. Návrhové vzory v PHP : [23 vzorových postupů pro rychlejší vývoj]. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3338-5.
-
Doporučená:
Procházka, David. PHP 6 : začínáme programovat. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3899-4.
-
Doporučená:
Pilgrim, Mark. Ponořme se do HTML5. 2015. ISBN 978-80-905802-6-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studenti vykazují v programování dovednosti v souladu s výstupy předmětu PGM2B |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
uvést příklady problémů, které do tvorby webových stránek přináší různá mobilní zařízení. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvářet WWW stránky ve školním prostředí. |
využít při tvorbě webových stránek propojení HTML5 a CSS3. |
naprogramovat chybějící drobné funkcionality školního webu. |
administrovat redakční systém pro tvorbu webu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|