|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KČJ / PSŠ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KČJ
/
PSŠ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výstupová praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je absolvovat předepsaný počet hodin náslechů a vlastních výstupů. Studenti poznávají chod školy a její režim včetně školské dokumentace. Předmět navazuje na získané teoretické poznatky a předchozí náslechové praxe. Teoretickou základnou předmětu jsou předměty absolvované v bakalářském studiu - Obecná a srovnávací pedagogika, Obecná psychologie a psychologie osobnosti, Osobnostně sociální rozvoj, Sociální psychologie, Speciální pedagogika a Základy reflexe a hodnocení kvality výuky a předměty v navazujícím magisterském studiu, např. Obecná didaktika, Pedagogická psychologie, Speciální pedagogika pro učitele, Reflexe a hodnocení kvality výuky a oborové didaktiky. Reflexe praxe spočívá v rozborech náslechových a odučených hodin, ve výuce oborových didaktik a ve výuce předmětu Reflexe a hodnocení kvality výuky. Pro zkvalitnění reflexe si student vede o praxi písemné záznamy. Po skončení hospitace probíhá přímo ve škole rozbor. Didaktik předmětu koná namátkovou hospitační a kontrolní činnost.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k udělení zápočtu:
úspěšné zvládnutí výstupů (jejich harmonogram vypracovává Středisko pedagogické praxe), odevzdání příprav na pět vyučovacích hodin jazyka a slohu.
|
Obsah
|
Vlastní výstupová praxe na SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lederbuchová, L.; Vejvodová, J.; Suda, Z. Český jazyk a literatura. In: Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Západočeská univerzita v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Základní:
SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
Základní:
Hlaďo, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita, 2010.
-
Základní:
Kolektiv (Rada didaktiků FPE). Pedagogická praxe - metodické pokyny. Západočeská univerzita v Plzni, 2000.
-
Základní:
ŠTĚPÁNÍK, Stanislav; ŠMEJKALOVÁ, Martina. Průvodce začínajícího češtináře. Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-949-0.
-
Doporučená:
ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině. Plzeň, 2019. ISBN 978-80-261-0874-0.
-
Doporučená:
ČECHOVÁ, Marie, SPĚVÁČKOVÁ, Martina. eds. Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině 2. Plzeň, 2021. ISBN 978-80-261-1011-8.
-
Doporučená:
Nelešovská, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
KEPKA, J. Pedagogická praxe na základní a střední škole.. Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
Doporučená:
Učebnice a metodické příručky, literatura uvedená v rámci didaktiky předmětu, didaktiky jazyka a didaktiky literatury.
-
Doporučená:
Švec, V.; Bradová, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
30
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
navázat na náslechovou praxi |
úspěšně absolvovat náslechovou praxi na SŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
úspěšně absolvovat náslechovou praxi na SŠ |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
provádět sebehodnocení při výstupové činnosti |
rozpoznat funkčně vystavěnou vyučovací jednotku s využitím didaktických znalostí |
posoudit didaktickou vhodnost vyučovacích metod a forem práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovávat samostatně písemné přípravy na vyučovací hodiny |
absolvovat samostatné výstupy |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|