|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / 1UDA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
1UDA1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do archeologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KAR/UDAA1
|
Vyloučené předměty
|
KAR/PAR1 a KAR/PRHB a KAR/UDA1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se vyučuje v angličtině. Cílem kurzu je seznámit studenty se základními pojmy archeologie a s přehledem změn lidské kultury od paleolitu do konce pravěku.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost přednášené problematiky
|
Obsah
|
V první části kurzu se stručně objasňují základní pojmy archeologie: archeologické prameny, jejich vznik transformacemi živé kultury, základní klasifikace transformací apod. Následuje základní poučení o základech teorie a metodologie (artefakt, ekofakt, jejich dělení) a rovněž možnostech poznávání společnosti a symbolických struktur na základě archeologických pramenů. Druhá část přednášky podává stručný přehled změn lidské kultury od paleolitu do konce pravěku. Přednáška podává stručný přehled dějin pravěku včetně systému archeologických kultur ve střední Evropě. Předmět je vhodný pro studenty, kteří studují archeologii jako hlavní obor.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Luboš Chroustovský, Ph.D. ,
-
Přednášející:
PhDr. Josef Hložek, Ph.D. (100%),
Mgr. Luboš Chroustovský, Ph.D. (100%),
PhDr. Petr Menšík, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Pavel Vařeka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Neustupný, Evžen. Concept building in archaeology. In: W.Hensel, S.Tabaczyński and P.Urbańczyk, Theory and Practice of Archaeological Research. Warszawa, 1998. ISBN 83-85463-66-6.
-
Doporučená:
Beech M.; Kuna, Martin. Archaeological theory in Europe. Praha Archeologický ústav AV ČR, 1993.
-
Doporučená:
Hodder, Ian. Post-processual archaeology. Praha Archeologický ústav AV ČR, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
38
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
je schopen využívat elektronické informační zdroje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jsou schopni formulovat základní pojmy archeologie a orientují se v přehledu kultur a kulturních změn od paleolitu do konce pravěku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozpoznají hlavní artefaktovou náplň pravěkých období |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|