|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAR / LAC3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAR
/
LAC3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Laboratorní cvičení 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání praktických znalostí muzejní konzervace a seznámení s veškerými postupy a zásadami správné preventivní a sanační konzervace, včetně restaurování sbírkových předmětů. Studenti získají praktické znalosti konzervace a restaurování vybraných příkladů artefaktů z keramiky, skla, železa a barevných kovů a organických materiálů.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná práce prokazující znalost konzervačních postupů a pojmů, vypracování konzervačního elaborátu.
|
Obsah
|
Hlavní témata:
1-3. Cvičení v konzervaci a restaurování keramiky 4-5. Cvičení v konzervaci historického skla 6. Cvičení v konzervaci artefaktů z bronzů a barevných kovů 7-8. Cvičení v konzervaci železných artefaktů 9-10. Cvičení v konzervaci předmětů z organických materiálů (dřevo, kůže, textil) 11. Moderní analytické metody využívané pro stanovení chemického složení a stupně narušení předmětů (koroze/degradace)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Watkinson, David; Neal, Virginia. First aid for finds. Hertford : Rescue, 1998. ISBN 1-871656-28-1.
-
Základní:
Kopecká, Ivana; Nejedlý, Vratislav. Průzkum historických materiálů : analytické metody pro restaurování a památkovou péči. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1060-9.
-
Základní:
Banning, E. B. The archaeologist's laboratory : the analysis of archaeological data. New York : Kluwer Academic/Plenum Publishers, 2000. ISBN 0-3064-6369-5.
-
Základní:
Sejbal, J. Základy muzejní konzervace : muzeografické učební texty III. Brno : Moravské muzeum, 1989.
-
Doporučená:
Zelinger, J. - Šimůnková, E. - Kotlík, P. Chemie v práci konzervátora a restaurátora.. Praha., 1982.
-
Doporučená:
Štefcová, P. Preventivní ochrana sbírková předmětů.. Národní muzeum. Praha., 2001.
-
Doporučená:
Págo, L. Úvod do muzejní konzervace a restaurování.. Brno., 1984.
-
Doporučená:
Šimčík, A. - Berger, I. Základy preventivní konzervace.. 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Shrnout problematiku významu a výpovědního potenciálu movitých archeologických nálezů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
Systematicky samostatně pracovat |
Pracovat pod odborným vedením |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vyjmenovat možnosti a techniky laboratorního zpracování, ošetření a evidence archeologických nálezů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Organizovat práce na laboratorním pracovišti při základním ošetření archeologických nálezů |
Provádět samostatně evidenci archeologických nálezů |
Volit vhodné metody sloužící k bezpečné stabilizaci artefaktů z různých materiálů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|