|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAU / AT5B
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAU
/
AT5B
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ateliér Animovaná a interaktivní tv.II.5
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ateliér Animovaná a interaktivní tvorba II.5
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
16
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/AT5B
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem ateliérové výuky v tomto semestru je příprava a realizace animovaného projektu podle vlastního námětu a scénáře. Technologie - vlastní výběr. Rozsah: 5 - 15 min.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky: - komplexní zpracování úkolů od stadia náčrtů až po prezentaci a obhajobu, student sleduje přesah své práce do sousedních oborů, "přeložitelnost" svých sdělení do cizích/jiných jazyků = technik, forem, - 80% aktivní účast na pracovních seminářích, - průběžné plnění a odevzdávání seminárních úkolů dle požadavků vyučujícího, - průběžná práce na semestrálního úkolu (KP), - tvořivý, zaujatý přístup a otevřenost, - schopnost spolupráce v kolektivu, - vypracování semestrálního úkolu, - prezentace.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP)
2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení
3. Praktické použití animačních technik - přehled
4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů
6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary
8. Animace s použitím typografie
9. - 10. Plošková nebo PC animace
11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
-
Základní:
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Doporučená:
Jiří Kubíček. Animace na divadle, ve filmu a v televizi. Filmová fakulta AMU, Praha, 1994.
-
Doporučená:
Pikkov, Ülo. Animasofie : teoretické kapitoly o animovaném filmu. 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
-
Doporučená:
Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
-
Doporučená:
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
-
Doporučená:
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Dutka, E. Animovaný film, Úvod do scenáristiky animovaného filmu.
-
Doporučená:
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Doporučená:
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Doporučená:
Poš, J. Český animovaný film.
-
Doporučená:
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Doporučená:
Dutka, Edgar. Minimum z dějin světové animace. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-012-0.
-
Doporučená:
Kubíček, Jiří. Slovník pojmů z oblasti animovaného filmu : česko-anglicko-německo-francouzský, anglicko-česko-německo-francouzský, německo-česko-anglicko-francouzský, francouzsko-česko-anglicko-německý. 2., opr. vyd. V Praze : AMU, 2005. ISBN 80-7331-020-1.
-
Doporučená:
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Doporučená:
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Doporučená:
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
195
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
100
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
70
|
Celkem
|
415
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování složitějších animačních projektů (skici, scénáře, storyboardy, animační práce)
obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje
o technologických postupech v oblasti klasického animovaného filmu nebo počítačové animace
o historických i současných stylových kánonech
o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje složitější animační projekt a navrhuje jeho různé podoby
s porozuměním rozebírá námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard)
realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo krátký animovaný film,
využívá široké spektrum animačních technologií
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování složitějších animačních projektů
obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje
o technologických postupech v oblasti klasického animovaného filmu nebo počítačové animace
o historických i současných stylových kánonech
o pokročilejších vizuálních prostředcích vhodných pro animovanou tvorbu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje složitější animační projekt a navrhuje jeho různé podoby,
plnohodnotně funguje v týmu spolupracovníků na společném projektu simulujícím zapojení štábních profesí,
s porozuměním rozebírá námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard),
realizuje animační útvar určený pro internet nebo TV (jingle, spot, black-out, předěl, interpunkci), nebo krátký animovaný film,
využívá široké spektrum animačních technologií,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|