|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / IPSZZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
IPSZZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Intenzivní péče
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je ověření znalostí z komplexu předmětů Anesteziologie, resuscitace a intenzivné péče, Vnitřní lékařství a Chirurgie.
|
Požadavky na studenta
|
Ke státní závěrečné zkoušce může student přistoupit po splnění všech zápočtů a zkoušek předepsaných ve studijním programu Zdravotnické záchranářství.
|
Obsah
|
Obsahem státní závěrečné zkoušky jsou témata probíraná v předmětech Anesteziologie, resuscitace a intenzivné péče 1-2, Vnitřní lékařství 1-2 a Chirurgie 1-2.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vachek, Jan; Motáň, Vít,; Zakiyanov, Oskar,; Hrnčiříková, Adéla,; Motáň, Jiří,; Ciferská, Hana,; Tesař, Vladimír. Akutní stavy ve vnitřním lékařství. 2018. ISBN 978-80-7345-550-7.
-
Základní:
Bulíková, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. 1. vyd. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
-
Základní:
Knor, Jiří; Málek, Jiří. Farmakoterapie urgentních stavů. 2. doplněné a rozšířené vydání. 2016. ISBN 978-80-7345-514-9.
-
Základní:
ZEMAN, M., KRŠKA, Z. Chirurgická propedeutika.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-3770-6.
-
Základní:
Valenta, Jiří. Chirurgie pro bakalářské studium ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0644-5.
-
Základní:
ŠEVČÍK, P. a kol. Intenzivní medicína.. Praha : Galén, 2014. ISBN 978-80-7492-066-0.
-
Základní:
Zadák, Zdeněk; Havel, Eduard. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. 2., doplněné a přepracované vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0282-2.
-
Základní:
ČEŠKA, R. et al. Interna.. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-423-0.
-
Základní:
ŠAFRÁNKOVÁ, Alena a Marie NEJEDLÁ. Interní ošetřovatelství I.. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1148-6.
-
Základní:
ŠAFRÁNKOVÁ, Alena a Marie NEJEDLÁ. Interní ošetřovatelství II.. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1777-8.
-
Základní:
Táborský, Miloš; Kautzner, Josef. Kardiologie. První vydání. 2017. ISBN 978-80-204-4434-9.
-
Základní:
Dobiáš, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8.
-
Základní:
Handl, Zdeněk. Monitorování pacientů v anesteziologii, resuscitaci a intezivní péči - vybrané kapitoly. Vyd. 4., dopl. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2004. ISBN 80-7013-408-9.
-
Základní:
Janíková, Eva; Zeleníková, Renáta. Ošetřovatelská péče v chirurgii : pro bakalářské a magisterské studium. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4412-4.
-
Základní:
Schneiderová, Michaela. Perioperační péče. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4414-8.
-
Základní:
MÁLEK, J. a kol. Praktická anesteziologie. Praha : Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5632-5.
-
Základní:
ŠEBLOVÁ, J., KNOR, J. a kol. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře.. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0596-0.
-
Základní:
Navrátil, Leoš. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. 2017. ISBN 978-80-271-0210-5.
-
Základní:
Bartůněk, Petr,; Jurásková, Dana,; Heczková, Jana,; Nalos, Daniel. Vybrané kapitoly z intenzivní péče. 2016. ISBN 978-80-247-4343-1.
-
Základní:
ADAMUS, Milan. Základy anesteziologie, intenzivní medicíny a léčby bolesti. Olomouc: UP Olomouc, 2010. 342 s. ISBN-13: 978-80-244-2425-5..
-
Doporučená:
ŠEVELA, Kamil, Ševčík, Pavel a kol. Akutní intoxikace a léková poškození v intenzivní medicíně. 2. vydání. Grada Publishing, a.s. 2011.. ISBN 978-80-247-3146-9.
-
Doporučená:
FREI, Jiří et al. Akutní stavy pro nelékaře. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016. ISBN 978-80-261-0498-8.
-
Doporučená:
Friedlová, Karolína. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1314-4.
-
Doporučená:
Hampton, John R. EKG stručně, jasně, přehledně. 1. české vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4246-5.
-
Doporučená:
ČEŠKA, R. a kol. Interna. 2., aktualizované vydání. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-885-6.
-
Doporučená:
Kolář, J. et al. Kardiologie pro sestry intezivní péče. Praha: Galén, 2009. ISBN 80-7262-604-5.
-
Doporučená:
SLOUKA, David, HOLOUBKOVÁ, Jana, FREI, Jiří. Obstrukční syndrom spánkové apnoe. Plzeň: Euroverlag s.r.o., 2016. ISBN 978-80-7177-953-7.
-
Doporučená:
Kapounová, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1830-9.
-
Doporučená:
Schück, Otto. Poruchy metabolizmu vody a elektrolytů : s klinickými případy. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-3689-1.
-
Doporučená:
Sestra a urgentní stavy. 1. české vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2548-2.
-
Doporučená:
LUKL, J. Srdeční arytmie v kazuistikách.. Praha: Grada, 2006. ISBN 8024715449.
-
Doporučená:
BYDŽOVSKÝ, J. Tabulky pro medicínu prvního kontaktu.. Praha: Triton, 2010. ISBN 80-7387-351-6.
-
Doporučená:
Zadák, Zdeněk. Výživa v intenzivní péči. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2844-5.
-
Doporučená:
Kasal, Eduard. Základy anesteziologie, resuscitace, neodkladné medicíny a intenzivní péče pro lékařské fakulty. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0556-2.
-
Doporučená:
DOSTÁL, P. a kol. Základy umělé plicní ventilace.. Praha: Maxdorf, 2018. ISBN 978-80-7345-562-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat invazivní a neinvazivní monitoraci v intenzivní péči |
vyjmenovat farmaka používaná v intenzivní medicíně |
definovat etické problémy intenzivní péče |
charakterizovat komplexní péči o pacienta zařazeného do transplantačního programu, diagnostiku smrti mozku a péči o kadavera |
vysvětlit doporučené postupy pro anesteziologii |
uceleného pohledu na nemocného |
charakterizovat neodkladné stavy v chirurgii, předoperační a pooperační péči o pacienty, kteří jsou hospitalizováni na všech typech chirurgických odděleních |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat léky používané v itenzivní medicíně |
pracovat s monitorovací technikou používanou v intenzivní péči |
provést toaletu pacienta v prostředí intenzivní péče |
provést přípravu transfuzí |
provést kardiopulmonální resuscitaci dětí a dospělých podle doporučených postupů ERC 2015 |
pracovat s monitorovací technikou používanou v anesteziologické a intenzivní péči |
komplexně pečovat o pacienta s akutním interním onemocněním |
správně odhadnout závažnost akutního stavu |
používat základní terminologii a postupy ošetřovatelské péče v intenzivní péči |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která znalosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která dovednosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|