|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KAZ / PSY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KAZ
/
PSY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychiatrie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí se základními symptomy duševních poruch, základy diagnostiky duševních poruch podle Mezinárodní klasifikace nemocí a s diferencovanými způsoby přístupu k nemocnému v souladu s jeho potřebami a charakterem poruchy.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na přednáškách a cvičeních
zápočtový test
ústní zkouška
|
Obsah
|
Přednášky
1. Úvod do psychiatrie, historie a rozdělení oboru. Pojem duševní nemoc. Právní postavení duševně nemocných, právní
způsobilost, trestní odpovědnost pacienta s duševní poruchou, dobrovolná a nedobrovolná hospitalizace pacienta s
duševní poruchou.
Přístup k nemocnému s těmito symptomy:
2. Duševní poruchy a poruchy chování vyvolané užíváním psychoaktivních látek.
3. Schizofrenie.
4. Poruchy nálady.
5. Fobické úzkostné poruchy, generalizovaná úzkostná porucha.
6. Obsedantně kompulzivní porucha, konverzní poruchy.
7. Reakce na závažný stres, somatoformní porucha.
8. Poruchy příjmu potravy.
9. Specifické poruchy osobnosti, impulzivní poruchy.
10. Poruchy pohlavní identity, poruchy sexuální preference.
Cvičení
1. Anamnéza v psychiatrii, symptomy, syndromy a formulace psychiatrické diagnózy.
2. Komunikace, první kontakt s pacientem, základy krizové intervence.
3. Modelová situace - intoxikovaný pacient
4. Modelová situace - sebevražedný pacient
5. Modelová situace - agresivní pacient
6. Modelová situace - pacient neschopný komunikace.
7. Modelová situace - úzkostný pacient.
8. Modelová situace - depresivní pacient.
9. Modelová situace - neurotický pacient.
10. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PAPEŽOVÁ, H. Naléhavé stavy v psychiatrii.. Praha: Maxdorf, 2014.
-
Základní:
Petr, Tomáš; Marková, Eva. Ošetřovatelství v psychiatrii. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-247-4236-6.
-
Základní:
ČEŠKOVÁ, Eva a Radovan PŘIKRYL. Praktická psychiatrie. Praha: Maxdorf, 2013. ISBN 978-80-7345-316-9.
-
Základní:
Kučerová, Helena. Psychiatrické minimum. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4733-0.
-
Základní:
PRAŠKO, J., LÁTALOVÁ, K. Psychiatrie v primární péči.. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2798-4.
-
Doporučená:
Raboch, Jiří; Pavlovský, Pavel. Psychiatrie. Praha : Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-1985-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
70
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vyžadovány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje akutní ošetření pacienta po sebevražedném pokusu, ošetření psychotického, neurotického a
úzkostně depresivního pacienta |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vede anamnestický rozhovor |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|