|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / EBPOT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
EBPOT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Evidence based practice in OT
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Evidence based practice in the Occupational Therapy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům rozvíjet znalosti a kognitivní dovednosti potřebné pro kompetentní a efektivní implementaci ergoterapeutického procesu. Prostřednictvím případových studií probíraných v rámci seminářů, s podporovou teorie přednášek, rozboru doporučené literatury a nezávislého studia, budou studenti pracovat na rozvoji svých dovedností v oblasti hodnocení, intervence, plánování a evaluace.
|
Požadavky na studenta
|
prezentace konkrétní výzkumné studie nebo kazuistiky
seminární práce s kritickým zhodnocením dané výzkumné studie
|
Obsah
|
Přednášky
- Úvod do předmětu a podmínky jeho absolvování
- Úloha evidence-based practice (EBP) v ergoterapii
- Sestavení výzkumné otázky v rámci EBP
- Evidence-based practice - jednotlivé úrovně, konstruktivní kritika
- Vyšetřovací metody - ověření vhodnosti aplikace pomocí evidence based practice
- Sociální média - výhody a nevýhody s použitím EBP
Semináře - navazují na přednášky diskusí k jednotlivým tématům.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Gustafsson L, Molineux M & Bennett S. Contemporary occupational therapy practice: The challenges of being evidence based and philosophically congruent.. Australian Occupational Therapy Journal, 61 p 121-123, 2014.
( DOI: 10.1111/1440-1630.12110 )
-
Základní:
Greeenhalgh, T, Howick J & Maskrey N. Evidence based medicine: a movement in crisis?. British Medical Journal, 348. 2013.
( DOI: https://doi.org/10.1136/bmj.g3725 )
-
Základní:
Sackett DL, Straus SE, Richardson WS et al. Evidence-Based Medicine: How to Practice and Teach EBM. 5th ed.. Edinburgh, Scotland: Churchill Livingstone Inc., 2019. ISBN 978-0-7020-6296-4.
-
Základní:
Clare Taylor, M. Evidence-based Practice for Occupational Therapists (2nd ed). Oxford: Blackwell Publishing, 2007. ISBN 9781405137003.
-
Základní:
Upton D, Stephens D, Williams B, Scurlock-Evans L. Occupational therapists´s attitudes, knowledge, and implementation of evidence-based practice: a systematic review of published research.. British Journal of Occupational Therapy, 77(1), 24?38, 2014.
( DOI: 10.4276/030802214X13887685335544 )
-
Základní:
Tomlin B & Borgetto B. Research pyramid: A new evidence-based practice model for occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 65(2), 189-196., 2011.
( DOI: 10.5014/ajot.2011.000828 )
-
Doporučená:
Institute of Medicine. Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century.. Washington DC: National Academies Press., 2001. ISBN 978-0309072809.
( DOI: 10.17226/10027 )
-
Doporučená:
Sackett DL, Rosenberg WMC, Gray JAM, Richardson WS. Evidence based medicine: What it is and what it isn't. British Medical Journal, 312 , 71?72, 1996.
( DOI: 10.1136/bmj.312.7023.71 )
-
Doporučená:
Howick J, Glasziou & Aronsen JK. Evidence-based mechanistic reasoning. Journal of the Royal Society of Medicine, 103 (11) p. 433-441, 2010.
( DOI: 10.1258/jrsm.2010.100146 )
-
Doporučená:
Dubouloz, C.-J., Egan, M., Vallerand, J., & von Zweck, C. Occupational therapists´s perceptions of evidence-based practice.. American Journal of Occupational Therapy, 53, 445 - 458., 1999.
( DOI: https://doi.org/10.5014/ajot.53.5.445 )
-
Doporučená:
Cusick A. OZ OT EBP 21C: Australian occupational therapy, evidence-based practice and the 21st century. Australian Occupational Therapy Journal, 48(3), 102-117. 2001.
( DOI: https://doi.org/10.1046/j.0045-0766.2001.00281.x )
-
Doporučená:
Bennett S & Bennett JW. The process of evidence-based practice in occupational therapy: Informing clinical decisions.. Australian Occupational Therapy Journal, 47, 171-180. 2000.
( DOI: https://doi.org/10.1046/j.1440-1630.2000.00237.x )
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní modely a přístupy v ergoterapii |
popsat neurologickou podstatu vzniku onemocnění |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plynně hovořit anglicky a psát anglický text |
aplikovat různorodé vyšetřovací metody pro zjištění stavu pacienta |
s pacientem provádět vhodné intervence |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popíše zdravotní a sociální systém v ČR a roli ergoterapeuta a dalších členů multidisciplinárního týmu |
je schopen vysvětlit, z jakého důvodu aplikoval příslušnou ergoterapeutickou intervenci na danou diagnózu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně aplikuje ergoterapeutické modely a přístupy |
spolupracovat v rámci interdisciplinárního týmu |
dokáže zdůvodnit výběr konkrétní evidence-based pracice |
podporují roli ergoterapie a její benefity v rozličných podmínkách poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|