|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFE / KLNA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFE
/
KLNA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Klinika nemocí A
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTB/KLNA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentovi orientovat se na úrovni pochopení a hodnotícího posouzení v problematice jednotlivých onemocnění vnitřního lékařství. Podstatou předmětu je nabídnout komplexní pohled na onemocnění interního charakteru z pohledu etiologie, klinického obrazu, diagnózy a rámcové léčby.
|
Požadavky na studenta
|
Orientace v odborné literatuře. Didaktický test.
|
Obsah
|
1.Obecná symptomatologie a základy fyzikálního vyšetření 2.Vyšetřovací metody 3.Základy klinické farmakologie 4.Onemocnění srdce a cév - srdeční insuficience, srdeční vady 5.Onemocnění srdce a cév - ateroskleróza, onemocnění žil a cév, hypertenze 6.Onemocnění dýchacího ústrojí - symptomy onemocnění dýchacího ústrojí 7.Onemocnění dýchacího ústrojí - vybraná plicní onemocnění 8.Onemocnění krve a krvetvorných orgánů - vybraná onemocnění krve a krvetvorných orgánů. 9.Onemocnění krve a krvetvorných orgánů - vybraná onemocnění krve a krvetvorných orgánů. 10.Onemocnění krve a krvetvorných orgánů - vybraná onemocnění krve a krvetvorných orgánů. 11.Onemocnění trávicího ústrojí 12.Onemocnění jater a žlučníku 13.Shrnutí, evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
OREL, Miroslav et al. Somatopatologie.. Praha, 2014. ISBN 978-80-247-4714-9.
-
Doporučená:
Navrátil, Leoš. Vnitřní lékařství : pro nelékařské zdravotnické obory. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2319-8.
-
Doporučená:
KELNER, Pavel et al. Vnitřní lékařství I.. Praha, 2000. ISBN 80-86073-53-X.
-
Doporučená:
KELNER, Pavel et al. Vnitřní lékařství II.. Praha, 2001. ISBN 80-86073-76-9.
-
Doporučená:
KELNER, Pavel et al. Vnitřní lékařství III.. Praha, 2008. ISBN 80-86073-98-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v anatomii a ve fyziologii člověka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: klasifikuje choroby interního vnitřního lékařství, vyjmenuje a charakterizuje základní vyšetřovací metody; popíše jednotlivá onemocnění z pohledu etiologie, klinického obrazu, diagnózy a rámcové léčby; navrhne možnosti prevence u jednotlivých chorob |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|