|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHI / SZB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHI
/
SZB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Státní závěrečná zkouška z historie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
56 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem SZZ je prokázat odbornou erudici absolventa v oblastech: české dějiny, obecné dějiny, historiografie. Požadovanými kompetencemi v oboru jsou: obecná i kritická znalost historického tématu, schopnost strukturovat historické děje v jejich dobových a logických souvislostech, povědomí o historických pramenech k dané problematice, přehled o významné a aktuální literatuře k jednotlivým tématickým okruhům, uvědomění si různých výkladů historických skutečností, schopnost diskuse a aktualizace dějin, formulace argumentů a obhajoba vlastního názoru, schopnost vyvodit poučení z dějin, které je důležitým činitelem didaktického uchopení minulosti a tvorby historického vědomí žáka.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů studijního programu Historie pro vzdělávání.
|
Obsah
|
SZZ studijního programu Historie pro vzdělávání je vedena formou rozpravy a je tematicky rozdělena do dvou částí:
České a československé dějiny a jejich reflexe v historiografii
- Nejstarší období českých dějin; od příchodu Slovanů po vládu Přemyslovců
- České země za Lucemburků
- Česká husitská reformace a její specifika
- České země za vlády prvních Habsburků
- České stavovské povstání a třicetiletá válka
- Ideály osvícenství a české země
- Proměny habsburské monarchie a českých zemí v průběhu 19. století
- První světová válka a vznik československé republiky
- První republika vzestup a pád
- Temná léta okupace
- Československo v letech 1945 1968; období normalizace; krize a rozpad totalitního komunistického systému
- Česká a československá kultura věda a technika napříč staletími
Návaznost na předměty: Dějiny pravěku, České dějiny středověku, České dějiny novověku, Československé dějiny 1914-1945, Československé dějiny po roce 1945, Historiografie
Obecné dějiny
- Prehistorie, nejstarší období lidských dějin
- Starověký orientální a antický a jeho odkaz dnešku
- Zrození evropského středověku
- Evropský humanismus a proces reformace a protireformace
- Vývoj novodobého parlamentarismu, panovnický a osvícenský absolutismus
- Velká francouzská buržoazní revoluce
- Koloniální a mimoevropský svět v 18. a 19. století
- Zápas velmocí v 19. století a první světová válka
- Na cestě k druhé světové válce; druhá světová válka v kontextu problémů 20. století
- Poválečný svět a studená válka
- Rozpad bipolárního světa a problémy soudobé globální společnosti
- Kultura, věda a technika napříč staletími
Návaznost na předměty: Dějiny pravěku, Dějiny starověku, Dějiny obecného středověku a raného novověku, Dějiny novověku, Obecné dějiny 20. století
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti z českých a obecných dějin a historiografie v celém rozsahu standardů studijního programu bakalářského studia Historie pro vzdělávání. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti z českých a obecných dějin a historiografie v celém rozsahu standardů studijního programu bakalářského studia Historie pro vzdělávání k vedení odborného dialogu v rámci tématu, přesvědčivé argumentaci a dokládání vlastních názorů v rámci tématu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
napříč obecnými i českými dějinami a dějinami historiografie v rozsahu očekávaných standardů bakalářského studia programu Historie pro vzdělávání. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
|
|
|
|