|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / EXR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
EXR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je posílit praktickou část studia tím, že se studentům programu Moderní dějiny nabídne možnost nejen navštívit vybraná místa, která mají souvislost s moderními dějinami, ale i zprostředkovat jim kontakt s konkrétními institucemi, muzei a budovami, který je při běžné výuce značně omezen. Studenti tak budou mít možnost vidět místa paměti, vnímat jejich genius loci a uvědomit si, že dějiny nejsou pouze studium pramenů a literatury. Jako příklady mohou posloužit Národní třída v Praze, pravoslavný chrám Cyrila a Metoděje nebo Náměstí Republiky v Plzni. V rámci předmětu se bude zpravidla o jednodenní exkurzi, studenti budou muset aktivně přispět k jejímu průběhu (prezentace spojená s předem známým místem exkurze).
|
Požadavky na studenta
|
Účast na exkurzi
Vypracování prezentace
Splnění zadaných úkolů
Seminární práce
|
Obsah
|
Příprava programu exkurze, rozdání úkolů a zvolení témat studentských prezentací
Exkurze na místo, které bude vybráno po diskuzi garanta, vedoucího katedry a studentů na začátku semestru
Vyhodnocení splněných úkolů
Závěrečná diskuze, zhodnocení vlastní exkurze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jílek, Tomáš. Kapitoly z historie západních Čech : od pravěku do současnosti. V Plzni : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-910-4.
-
Doporučená:
Malivánková Wasková, Marie; Douša, Jaroslav,; Aschenbrenner, Vít. Dějiny města Plzně. Plzeň : Statutární město Plzeň, 2014. ISBN 978-80-87911-01-3.
-
Doporučená:
WASKA, Karel a kol. Dějiny města Plzně. 2, 1788-1918. Vydání první. Plzeň: Statutární město Plzeň, 2016. 913 stran. ISBN 978-80-87911-01-3..
-
Doporučená:
Douša, Jaroslav a kol. Dějiny Plzně v datech: od prvních stop osídlení až po současnost. Praha: Lidové noviny, 2004. ISBN 80-7106-723-7.
-
Doporučená:
Holubec, S. Ještě nejsme za vodou : obrazy druhých a historická paměť v období postkomunistické transformace. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Pullmann, Michal. Konec experimentu : přestavba a pád komunismu v Československu. Vyd. 1. Praha : Scriptorium, 2011. ISBN 978-80-87271-31-5.
-
Doporučená:
Holý, Ladislav. Malý český člověk a velký český národ : národní identita a postkomunistická transformace společnosti. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2001. ISBN 80-85850-97-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
34
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
charakterizovat základní problémy moderních dějin |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat elektronické informační zdroje |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat vybraná místa moderních dějin, jejich význam pro formování historické paměti |
odborně popsat zvolené místo exkurze, vysvětlit jeho důležitost |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky reflektovat důležitá místa historické paměti, významná pro československé dějiny |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|