|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / TH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
TH
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teorie her
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je seznámení s modelováním konfliktních situací. Důraz bude kladen zejména na problémy, ve kterých zúčastněné strany na sebe vzájemně působí a posléze na techniky, jakým způsobem ovlivnit průběh zvenčí. Absolvent předmětu by měl být nejen schopný rozumět a používat teoretický aparát (rovnovážné stavy, Nashova věta, normovaný a rozvinutý tvar, kooperativní a nekooperativní hry, úplná informace?), ale i umět aplikovat teorii v praktických situacích a rozumět základním strategickým technikám.
|
Požadavky na studenta
|
písemná semestrální práce nebo vypracování úkolů
Garantem předmětu je stanoveno, že zápočet se při opakovaném zapsání neuznává (viz čl. 24, odst. 3 SZŘ ZČU).
|
Obsah
|
1. týden - základní pojmy, motivace, příklady. 2.-3. týden - hry v normálním a rozvinutém tvaru, dominované a dominující strategie 4.-5. týden - Nashova věta, důkaz, význam a hledání Nashových rovnovážných stavů 6.-7. týden - hry bez a s opakováním, budování reputace 8.-9. týden - úplná a neúplná informace 10,.-11. týden - kooperativní a nekooperativní hry 12.-13. týden - "mechanism design", pobídky, brinkmanship a aplikace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Fudenberg, Drew; Tirole, Jean. Game theory. MIT Press, 1991. ISBN 978-0-262-06141-4.
-
Doporučená:
Myerson, Roger B. Game theory : analysis of conflict. Cambridge : Harvard University Press, 1991. ISBN 0-674-34116-3.
-
Doporučená:
Dixit, Avinash K.; Nalebuff, Barry J. Thinking strategically: The competitive edge in business, politics, and everyday life. W. W. Norton & Company, 1993. ISBN 0-393-31035-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět předpokládá znalosti matematické analýzy v rozsahu KMA/M2 nebo KMA/MA2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student bude schopen navrhovat a analyzovat jednoduché modely s interakcemi. Základní používané nástroje budou zahrnovat kombinace jednoduchých metod z analýzy, pravděpodobnosti a algebry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|