|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / 9DID2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
9DID2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/CDID2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vývoj vyučování CJ, metody vyučování CJ a jejich srovnání. Lingvistické, psychologické a pedagogické základy vyučování CJ.
|
Požadavky na studenta
|
Ativní účast na seminářích, připravené diskusní příspěvky na daná témata (2) na základě doporučené odborné literatury a odborných časopisů.
|
Obsah
|
1. Struktura vyučovacího procesu při vyučování německého jazyka
1.0. Plánování při výuce NJ (Evropské jazykové portfolio, Společný Evropské jazykové portfolio a Společný evropský referenční rámec pro jazyky zejména ve vztahu k výuce řečových dovedností. Práce s EJP na ZŠ ve výuce německého jazyka, sebehodnocení podle EJP, terminologie EJP a SERR v němčině)
1.1. Typy, struktura a organizační formy hodiny ve výuce NJ
1.2. Kontrola, zkoušení a hodnocení ve výuce NJ
1.3. Analýza chyb a oprava chyb ve výuce NJ
2. Nové vyučovací formy ve výuce NJ
2.1. Projektové vyučování
2.2. Výuka NJ mimo školu (např. v rámci zahraničních kontaktů)
2.3. Didaktické hry ve výuce NJ
3. Funkce medií ve výuce NJ
3.1. Visuální, auditivní a audiovisuální pomůcky
3.2. Nové technologie ve výuce NJ
4. Literární texty a dramatizace ve výuce NJ
5. Výuka NJ u žáků s poruchami učení
5.0. Příčiny poruch, doporučená nápravná cvičení a pomoc žákům při výuce NJ
6. Výběr učebnice, její posouzení, kritéria k analýze učebnice NJ
7. Interkulturní učení ve výuce NJ, reálie ve výuce NJ
8. Raná výuka NJ - výuka NJ na 1. st. ZŠ (Norimberská doporučení)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/ka je schopen/a rozlišit obsah a cíl předmětu a získat znalosti o vyučování CJ a NJ a o provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu. Je schopen porovnat zásady i priority vyučování CJ a NJ v různých historických obdobích, zná stav "Instituce DaF" (vývoj němčiny jako CJ) ve světě. Je schopen/a užívat základní terminologii didaktického diskurzu jak v češtině, tak v němčině |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/-ka - se seznámí s obsahem oboru didaktiky německého jazyka a porozumí mu - získá přehled o klíčových otázkách oboru výuky cizích jazyků a výuky německého jazyka i o jednotlivých dílčích komponentech těchto oborů - připraví se na vlastní náslechové a výstupové hodiny na základních a středních školách - osvojí si schopnost uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky ve své vlastní praxi - srovná školský systém u nás a v ostatních německy mluvících zemích - naučí se překonávat bariéry, které přinášejí rozdílné vzdělávací systémy v Evropě a odbourávat předsudky vůči jiným kulturním prostředím |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|