|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / 9DIS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
9DIS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika pro střední školu 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktika 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/CDIS2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vývoj vyučování CJ, metody vyučování CJ a jejich srovnání. Lingvistické, psychologické a pedagogické základy vyučování CJ.
|
Požadavky na studenta
|
Ativní účast na seminářích, připravené diskusní příspěvky na daná témata (2) na základě doporučené odborné literatury a odborných časopisů.
|
Obsah
|
1.Analýza struktury výuky
1.1 Plánování a realizace výuky.
1.2. Typy, struktury a formy vyučovací jednotky.
1.3. kontrola získaných dovedností, zkoušení, hodnocení
1.4. Analýza a korekce chyb.
2. Nové formy výuky
2.1. Projektové vyučování
2.2. Výuka mimo učebnu (např. setkávání studentů)
2.3. Didaktické hry.
3. Funkce médií ve výuce cizích jazyků
3.1. Vizuální, auditivní a audiovizuální mědia ve výuce
3. Nové technologie ve výuce
4. Literární texty a přejímání rolí při výuce CJ
5. Rozvíjení schopnosti tvůrčího psaní
6. Výběr a posouzení učebních materiálů, kritéria pro analýzu učebnic.
7. Zeměvěda ve výuce CJ
8. Raná stadia ve výuce CJ - 1. stupeň ZŠ
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student/-ka je schopen/a seznámit se s obsahem oboru didaktiky německého jazyka a porozumět mu, získat přehled o klíčových otázkách oboru výuky cizích jazyků a výuky německého jazyka i o jednotlivých dílčích komponentech těchto oborů. Je schopnen/a uplatnit teoretické znalosti získané v přednáškách, cvičeních a seminářích didaktiky ve své vlastní praxi. Orientuje ve spektru výukových materiálů, zvládne srovnání školského systému u nás a v ostatních německy mluvících zemích a překonávání bariéry, které přinášejí rozdílné vzdělávací systémy v Evropě a odbourávání předsudky vůči jiným kulturním prostředím. Orientuje v problematice standardizovaných nástrojů měření výsledků vzdělávání (didaktický test, písemná práce, ústní zkouška atd.) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti systematizují dosavadní zkušenosti z výuky cizím jazykům a aplikují v rámci konkrétního projektu a jeho představení získané teoretické znalosti va konkrétních výukových jednotkách |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|