|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJDI2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJDI2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německý jazyk s didaktikou 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
20 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi pro efektivní ranou výuku NJ na prvním stupni základní školy. Student se naučí vidět činitele vyučování ve vzájemných vztazích, připravit a zrealizovat vyučovací jednotku a provést její následné zhodnocení. Cílem předmětu je prakticky zvládnout základy metodiky nácviků jazykových prostředků a řečových dovedností, umět vytvořit efektivní jazykové nebo řečové cvičení pro žáky německého jazyka na 1. stupni ZŠ v souladu se SERR, EJP, umět pracovat s RVP a ŠVP.
|
Požadavky na studenta
|
Teoretické i praktické zvládnutí obsahu předmětu, prokazatelná průběžná příprava na cvičení a semináře, předem připravené diskuzní příspěvky, vypracování 1 krátkého ústního referátu (časopis Cizí jazyky)s teoretickým i praktickým zaměřením, krátké vyučovací pokusy( micro - teaching) a jejich následná analýza a evaluace, vypracování sem. práce na základě pozorování na 1. stupni ZŠ (6-10 s.).
|
Obsah
|
1. Vzájemný vztah řečových dovedností.
2. Poslech, poslech s porozuměním.
3. Ústní projev.
4. Čtení,čtení s porozuměním.
5. Písemný projev.
6. Organizace vyučovacího procesu, typy, struktura a organizační formy vyučovací hodiny.
7. Plánování ve výuce Nj - SeRR, EJP, RVP, ŠVP.
8. Funkce didaktické techniky ve výuce CJ a NJ.
9. Didaktické hry ve výice NJ, nové metody ve výuce NJ, např.projektové vyučování.
10. Výběr učebnice pro ranou výuku NJ, její posouzení, kritéria analýzy učebnic.
11.Opakování, evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět má elektronickou studijní oporu v podobě kurzu s názvem KNJ/NJDI2 Německý jazyk s didaktikou 2 v prostředí LMS Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Deutsch als Fremdsprache : Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Auslander. Leizig : Univerzita Leipzig, 1964.
-
Základní:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Autentické materiály pro nácvik jazykových dovedností, aktuální učebnice německého jazyka pro jaz.úroveň B1/A2/A1 (Hueber, Klett, Fraus)..
-
Doporučená:
LUNDQUIST- MOG, A., WIDLOK, B. DaF für Kinder. München, 2005. ISBN 978-3-12-606980-9.
-
Doporučená:
BRINITZER, M a kol. DaF unterrichten. Basis wissen Didaktik Deutsch als Fremd- und Zweitsprache.. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-675309-8.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ,A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy.. Olomouc, 2005.
-
Doporučená:
WICKE, R.E. Herz oder Pistole? Kommunikatives für den Unterricht.. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-011751-2.
-
Doporučená:
https://ejp.rvp.cz.
-
Doporučená:
GARLIN, E., MERKLE, S. Kikus Deutsch Arbeitsblätter 1 Sprache lernen im Vor- und Grudnschulalter. Ismaning, 2005. ISBN 978-3-19-321431-7.
-
Doporučená:
WIDLOK, B., PETRAVIČ, A. u.a. Nürnberer Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen. Neubearbeitung.. München, 2010.
-
Doporučená:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky:jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
Doporučená:
www.rvp.cz.
-
Doporučená:
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
Doporučená:
HLADÍK, P. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1.vyd.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Doporučená:
JUNG, L. 99 Stichwörter zum Unterricht.. Ismaning, 2001. ISBN 3-19-007438-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
zařadit základní pojmy didaktického diskurzu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni A2/B1 |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat zásady metodiky nácviku jednotlivých řečových dovedností |
formulovat zásady realizace efektivní vyučovací jednotky a její evaluace |
definovat základní dokumenty jazykové politiky (SERR, EJP, RVP, ŠVP) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat priority vyučování rané výuky NJ na 1.st.ZŠ |
samostatně pracovat s teoretickými znalostmi a uplatnit je při praktické přípravě výuky |
analyzovat dostupné výukové materiály pro danou jazykovou úroveň |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
|
|
|
|