|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJKON
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJKON
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německá konverzace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je upevnit a rozvinout konverzační dovednosti v německém jazyce, zbavit studenty na mírně - středně pokročilé úrovni strachu z mluvení a celkově kultivovat jejich jazykové vyjadřování (morfologické, lexikální, fonetické aspekty). Cílem je rovněž podpořit práci s autentickými materiály a multimédii, rozšířit tak stávající slovní zásobu nad rámec běžných konverzačních témat, seznámit studenty s reáliemi německy mluvící oblasti a navyknout je správné výslovnosti problematických výrazů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, práce s autentickými cizojazyčnými materiály.
|
Obsah
|
1.- 6. Úvod, přehled konverzačních témat se zaměřením na vybrané gramatické jevy, přehled základních jazykových prostředků pro vyjádření názoru, zahájení a vedení podnětné diskuze, argumentace.
Téma: Die einsame Insel (Artikel- Wörter und Substantiv podstatná jména, použití členů)
Téma: Origienelle Gegenstände als Geschenk? (Tempusformen: Präsens, Präteritum, Perfekt vyjádření času: přítomnost, minulost)
Téma: Was finden Sie schön? (Adjektiv: Deklination, Graduierung přídavná jména: deklinace, stupňování)
7.-12. Téma: Eine Geschichte erzählen? (Präpositionen - předložky)
Téma: Ist Bücher lesen "out"? (Modalverben modální slovesa)
Téma: Lernen ein Problem? (Nebensätze vedlejší věty)
Téma: Ein idealer Lehrer (Infinitiv mit "zu" infinitiv s "zu")
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály: německý tisk, TV, rádio, internet..
-
Doporučená:
Swerlowa, O. Grammatik und Konversation 1. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht.. Stuttgart, 2017. ISBN 978-3-12-606362-3.
-
Doporučená:
Swerlowa, O. Grammatik und Konversation 2. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht.. Stuttgart, 2017. ISBN 978-3-12-606364-7.
-
Doporučená:
Keprtová, M. Německo-česká konverzace I. Olomouc, 1990. ISBN 80-85275-14-7.
-
Doporučená:
Dreke, M., Lind, W. Wechselspiel. Interaktive Arbeitsblätter für die Partnerarbeit im Deutschunterricht. München, 2013. ISBN 978-3-12-606529-0.
-
Doporučená:
Hladík, P. 111 her pro atraktivní výuku jazyků. Praha, 2016. ISBN 978- 80-247-5840-.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi němčiny na úrovni A2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat teoretické znalosti a formulovat korektní věty v němčině |
dodržovat gramatické, lexikální a fonetické zásady |
rozlišit vhodné jazykové prostředky pro danou komunikační situaci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dorozumět se v základních situacích v německojazyčném prostředí |
oznámit fakta konverzačnímu partnerovi a zeptat se na ně |
pracovat s autentickými materiály za podpory multimédií (audio, video, internet) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|