|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9ARTE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9ARTE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané metody prevence - Artefiletika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CARTE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základní orientace v teoretických východiscích artefiletiky a arteterapie, v současných přístupech a možnostech aplikace artefiletiky a výtvarné práce obecně a v praxi prevence sociálně patologických jevů. Aktivita v maximální možné míře podložena osobní zkušeností studenta z dosavadní praxe. Základní orientace ve studijních zdrojích, dostupné literatuře a možnostech dalšího osobního systematického vzdělávání v artefiletice a výtvarné pedagogice pro potřeby konkrétního zacílení studenta. Základním cílem je zvýšení citlivosti studenta k spontánnímu výtvarnému projevu dítěte, jeho zákonitostem a potenciálu, který pro postupy primární prevence sociálně patologických jevů přináší výtvarná práce.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast při praktických výtvarných etudách a následné reflexi. Podklady (postačí ústní formou) pro kasuistickou práci v rámci výuky, týkající se zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Požadavky na materiální vybavení: Vodové barvy a štětce dle vlastní potřeby - základní školní sada, Sada pastelek. Kreslící karton (čtvrtku) alespoň formátu A2.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na využití výtvarných prvků v kontextu primární prevence sociálně patologických jevů. Cílem projektu je teoretické zakotvení kompetencí a cílů takového působení v rámci pedagogické praxe metodika prevence sociálně patologických jevů a vymezení jeho postavení. Teorie předmětu vyžaduje integrální využití teoretických poznatků z oblasti speciální pedagogiky, výtvarné pedagogiky, artefiletiky, psychoterapie a psychologie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
CASEYOVÁ, C., DALLEYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-065-0.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7.
-
Doporučená:
Campbell, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-204-1.
-
Doporučená:
ZICHA, K. Úvod do arteterapie. SPN Praha, 1983.
-
Doporučená:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
Doporučená:
Šicková-Fabrici, Jaroslava. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|