|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPG / 9NPE1
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPG
/
9NPE1
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Pedagogy I.
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
-
|
Type of completion
|
-
|
Time requirements
|
Lecture
15
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 44
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
No
|
Optional course
|
No
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je osvojení si základních vědomostí, dovedností a postojů v oblasti teorie výchovy, obecné pedagogiky, včetně základů diagnostiky žáka ve výchovném procesu.
|
Requirements on student
|
Vypracování a obhajoba samostatného projektu na vybrané a zkonzultované pedagogické téma s využitím odborné literatury, popř. praxe. Rozsah a požadavky na formu zpracování projektu budou sděleny na skupinové konzultaci. V případě distanční výuky bude práce odevzdána přes portal.zcu.cz. Informace obdrží studující hromadným e-mailem.
|
Content
|
1. Základní otázky teorie výchovy. Výchova jako proces, základní pojmy, cíle, prostředky výchovy, včetně subjekto-objektových vztahů, otázky globální výchovy. Práce se sociální skupinou, postoje pedagoga k žákům. 2. Základy obecné pedagogiky, včetně otázek jejího vývoje. Výchova k prosociálnímu jednání, otázky autority vychovatele a pedagoga volného času. 3. Humanistické koncepce vyučování a jejich analýza, možnosti a meze aplikace jejich prvků do výchovy a vzdělávání. 4. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a její význam v práci pedagoga volného času a vychovatele. Otázky spojené se sebepojetím žáka, jeho sebehodnocením a sebevýchovou.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
ŠAFRÁNKOVÁ, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
-
Recommended:
Singule,F.:. Americká pragmatická pedagogika,.
-
Recommended:
KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988.
-
Recommended:
Křivohlavý, Jaro. Komunikace učitelů se žáky. Olomouc, 1987.
-
Recommended:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
-
Recommended:
Štverák, Vladimír. Obecná a srovnávací pedagogika. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-489-6.
-
Recommended:
Singule, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-26160-4.
-
Recommended:
Štverák, Vladimír. Stručné dějiny pedagogiky. 2. dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Recommended:
Blížkovský, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi : Celistvé a otevřené pojetí výchovy : Škola plného života - celý život školou : Tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Ostrava : Amosium servis, 1992. ISBN 80-85498-18-9.
-
Recommended:
Vorlíček, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. 1. vyd. Jinočany : H & H, 2000. ISBN 80-86022-79-X.
-
Recommended:
Vašutová, Jaroslava. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky pro vzdělavatele učitelů. Praha : Univerzita Karlova, 1999. ISBN 80-86039-97-8.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|