|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MVKB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MVKB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metody výchovy ke zdraví B
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/MVKB
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti edukačních strategií podpory zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k metodám a organizačním formám výchovy ke zdraví. Součástí předmětu je tvorba edukačních programů podpory zdraví pro všechny věkové skupiny.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Vypracování seminárního úkolu
> Zkouška
|
Obsah
|
1.Metody vycházející z psychologie výchovy
2.Metody vycházející z edukačních strategií
3.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií - verbální metody
4.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií demonstrační metody
5.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií senzomotorické metody
6.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií aktivizační metody
7.Charakteristika jednotlivých edukačních strategií komplexní metody
8.Další metody podporující zdraví a nápravu nemocí hipoterapie
9.Další metody podporující zdraví a nápravu canisterapie
10.Další metody podporující zdraví a nápravu kineziologie
11.Instituce podporující výchovu ke zdraví
12.Evaluace výuky, shrnutí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Tombak, Michail, 1953-. Cesta ke zdraví / Michail Tombak ; [překlad Kristýna Ondraszková]. Vendryně : Beskydy, 2013, 2013. ISBN 978-80-87431-20-7.
-
Základní:
Marková, Marie, 1959-. Determinanty zdraví / Marie Marková. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 2012. ISBN 978-80-7013-545-7.
-
Základní:
Čábalová, Dagmar, 1963-. Výchova ke zdravému životnímu stylu : příručka učitele : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií / Dagmar Čábalová. Plzeň : Fraus, 2012, 2012. ISBN 978-80-7238-175-3.
-
Doporučená:
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
Kalman, Michal, 1980-. Zelená kniha zdravého životního stylu se zaměřením na podporu pohybové aktivity / Michal Kalman, Zdeněk Hamřík, Jan Pavelka. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v propedeutice výchovy ke zdraví a v systémech výchovy ke zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- vymezit metody vycházející z psychologie výchovy a z edukačních strategií |
- charakterizovat jednotlivé edukační strategie; popíše další metody podporující zdraví |
- kriticky posoudit vhodnost a účinnost jednotlivých metod ve výchově ke zdraví |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- implementovat jednotlivé metody do programu podporující zdraví |
- rozlišit jednotlivé instituce podporující zdraví |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|