|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9NPS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9NPS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je pochopení souvislostí mezi vývojem osobnosti a jeho psychickými zvláštnostmi. Poznání základních témat obecné psychologie, psychologie osobnosti a vývojové psychologie, včetně otázek spojených se sociálně-psychologickými profesními dovednostmi pedagoga a možnostmi komunikace mezi aktéry výchovy a vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce na zvolené téma.
|
Obsah
|
1. Předmět obecné psychologie,metody a psychol.disciplíny. Determinace psych.vývoje. 2. Kognitivní procesy-přehled, analýza. 3. Analýza pojmu myšlení, kreativita a její rozvíjení u dětí a mládeže. 4. Analýza paměti a pozornosti. Opakování, zapomínání. 5. Emoce, jejich druhy a projevy. Motivační funkce citů. Obecné otázky motivace. 6. Psychologie osobnosti-osobnostní vlastnosti, jejich projevy a druhy. 7. Osobnost v náročných životních situacích. 8. Typologie osobnosti, temperament, charakter. 9. Vlohy, schopnosti, dovednosti. 10. Vůle,volní vlastnosti. Seberegulace, sebereflexe. 11. Ontogeneze lidské psychiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-50-3.
-
Základní:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. Cesta životem. 1. vyd. Praha : Panorama, 1990. ISBN 80-7038-078-0.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
-
Doporučená:
Kapitoly z obecné psychologie pro učitele. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1994. ISBN 80-7043-124-5.
-
Doporučená:
Kuric, Jozef. Ontogenetická psychologie : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Taxová, Jiřina. Pedagogicko-psychologické problémy dospívání : Skripta pro posl. filozof. fak. Univerzity Karlovy. 1. vyd. Praha : Univ. Karlova, 1985.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0525-0.
-
Doporučená:
Balcar, Karel. Úvod do studia psychologie osobnosti : Celost. vysokošk. učebnice pro studenty filozof. fakult stud. oboru psychologie. Praha : SPN, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|