|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPS/DEPS a KPS/9DEPS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvořit si všeobecný přehled o psychologii obecné a psychologii osobnosti, utváření osobnosti v náročných životních situacích.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na semináři, seminární práce, kontrolní test ze základních pojmů.
|
Obsah
|
1. Psychologické disciplíny, metody psychologie, psychologická diagnostika žáka.
2. Osobnost, struktura osobnosti.
3. Utváření osobnosti v náročných životních situacích.
4. Poznávací procesy a jejich analýza.
5. Představy, fantazie.
6. Kreativita, rozvíjení kreativity žáků.
7. Pamět, pozornost.
8. Emoce, vůle a volní vlastnosti.
9. Postoje, hodnoty.
10. Motivace a motivační faktory.
11. Temperament, charakter.
12. Analýza osobnosti učitele, učitelské kompetence.
13. Periodizace vývoje jedince.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-50-3.
-
Základní:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
-
Doporučená:
Kapitoly z obecné psychologie pro učitele. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1994. ISBN 80-7043-124-5.
-
Doporučená:
Kuric, Jozef. Ontogenetická psychologie : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1995. ISBN 80-200-0525-0.
-
Doporučená:
PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2003.
-
Doporučená:
Balcar, Karel. Úvod do studia psychologie osobnosti : Celost. vysokošk. učebnice pro studenty filozof. fakult stud. oboru psychologie. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
HŘÍCHOVÁ, M., NOVOTNÁ, L., MIŇHOVÁ, J. Vývojová psychologie.. Plzeň: ZČU, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
12
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
8
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z psychologie v rozsahu RVP SŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - používají základní pojmy z obecné psychologie a psychologie osobnosti - vysvětlí význam utváření osobnosti NŽS - rozliší jednotlivé poznávací procesy - objasní význam kreativity a rozvíjení tvořivosti - popíší a provedou analýzu osobnosti učitele |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|