|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSYZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSYZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/PSYZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KAZ/ODP1S
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními pojmy sociální psychologie, se zvláštním zřetelem na problematiku sociální komunikace,percepce a chování osobnosti v náročných životních situacích.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce, referát, samostatný výstup, souhrnný test, ústní zkouška.
|
Obsah
|
Obsahové zaměření přednášek/ cvičení :
1. Úvod do studia psychologie, předmět psychologie, psychologické metody, praktické ukázky
2. Základní psychologické pojmy navazující bezprostředně na neodkladnou péči, rysy charakteristické
pro chování jednotlivce, skupiny, davu
3. ZZ a komunikace - zásady verbální komunikace s pacientem
4. ZZ a komunikace - složky neverbální kom.,význam jejich znalosti při práci s problémovým pacientem
5. ZZ a komunikace - chyby sociální percepce
6. ZZ a komunikace - práce v terénu
7. Psychologie v krizových situacích, péče o postižené v krizových centrech. Psychologická pomoc
postiženým a pozůstalým.
8. Asertivita v práci ZZ - asertivní práva a povinnosti
9. Asertivita při práci ZZ - asertivní techniky
10. Asertivita při práci ZZ - praktický nácvik
11. Chyby sociální percepce
12. Hodnocení situací - obvyklé a neobvyklé varianty
13. Náročné životní situace - stres, management stresu
14. Náročné životní situace - syndrom burn-out
15. Náročné životní situace - význam volnočasových aktivit pro vyrovnanost a celkové podávání
dobrého pracovního výkonu, kreativitou proti NŽS
16. Transakční analýza a její využití v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Jana Miňhová, CSc. (100%),
-
Přednášející:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. Mgr. Dana Buršíková, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Kubíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0625-7.
-
Doporučená:
Haškovcová, Helena. Lékařská etika. Praha : Galén, 2002. ISBN 80-7262-132-7.
-
Doporučená:
HOLEČEK, V., MIŇHOVÁ, J., PRUNNER, P. Psychologie pro právníky. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-50-3.
-
Doporučená:
Balcar, Karel. Úvod do studia psychologie osobnosti. 2., oprav. vyd. v Chrudimi : MACH, 1991.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
13
|
Celkem
|
95
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z obecné psychologie a psychologie osobnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti: -adekvátně používají všechny formy verbální a neverbální komunikace, -správně použijí transakční analýzu, -rozliší asertivní, pasivní, agresivní jednání, -aktivně užívají správné formy komunikace v náročných životních situacích, -rozliší druhy sociálních skupin a popíše způsoby jejich vedení, -objasní aspekty osvojování sociálních rolí a norem |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|