|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / VZZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
VZZS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výchova ke zdravému životnímu stylu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti výchovných aspektů působících na osobnost člověka v rámci vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. V předmětu se poukazuje na skutečnost, že mezi důležité výchovné cíle v podmínkách školy patří rozvoj osobnosti žáka se zaměřením na zdravý životní styl. Po obsahové stránce je kurz směrován na popis jednotlivých složek zdravého životního stylu a zároveň na výchovné strategie, jež umožňují uvedených složek v osobnosti žáka dosáhnout.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Seminární úkol
> Zkouška
|
Obsah
|
1. Zdravý životní styl jako součást výchovy ke zdraví
2. Zdravý životní styl jako jeden z obsahových cílů průřezového tématu osobnostní a sociální výchova
3. Diagnostika zdravého životního stylu
4. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti racionální výživy a výživových doporučeních
5. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti rekreačních pohybových aktivit
6. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti předcházení rizikového chování
7. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti předcházení a zládání náročných životních situací
8. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti sociálních dovedností a rozvoje nekonfliktních mezilidských vztahů
9. Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti relaxačních a energetizujících technik
10.Charakteristika zdravého životního stylu v oblasti seberegulačních vlastností a selfmanagementu
11.Výchovné strategie se zaměřením na rozvoj zdravého životního stylu u žáka v podmínkách školy
12.Výchovné programy podporující zdravý životní styl žáků v podmínkách školy
13.Shrnutí a evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VALJENT, Z. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Praha, 2013. ISBN 978-80-01-05367-6.
-
Základní:
KALMAN, M., HAMŘÍK, Z., PAVELKA, J. Zelená kniha zdravého životního stylu se zaměřením na podporu pohybové aktivity. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-3451-3.
-
Doporučená:
Machová, Jitka; Kubátová, Dagmar. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
-
Doporučená:
FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. Vzdělávací oblast člověk a zdraví v současné škole. Praha, 2014. ISBN 978-80-246-28885-.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vymezit zdraví a popsat jeho determinanty. |
Vyjmenovat dokumenty podporující zdraví. |
Popsat současné směry v pedagogice a psychologii. |
Definovat výchovu a charakterizovat její znaky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Na elementární úrovni rozpoznat nevhodné způsoby životního stylu. |
Identifikovat činitele ovlivňující výchovu jedince. |
Konstruktivně zhodnotit na základě vybraných kritérií současné směry v psychologii a pedagogice. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Definovat zdravý životní styl. |
Charakterizovat jednotlivé oblasti zdravého životního stylu. |
Vysvětlit efektivní výchovné strategie rozvoje zdravého životního stylu v podmínkách školy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vhodně zvolit činnosti vyjadřující zdravý životní styl. |
Rozlišit spojitost zdravého životního stylu se vzdělávacím oborem Výchova ke zdraví a průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova. |
Posoudit přínosnost jednotlivých programů podporující zdravý životní styl na rozvoj osobnosti žáka v podmínkách školy. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|