|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FPRAS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FPRAS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá pedagogická praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem souvislé pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky ze studia ve vyučovacím procesu a seznámit se celkově s pedagogickou praxí a administrativní činností učitele na SŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Student absolvuje stanovený počet hospitací a výstupů. Student si povede záznamy o vlastní praxi, přípravy i záznamy z hospitací u vedoucího učitele praxe. Zúčastní se pohovoru s pracovníkem střediska pedagogické praxe, při kterém bude oboustranně tato praxe zhodnocena.
|
Obsah
|
Pedagogická praxe probíhá pod vedením zodpovědného pedagoga. Student se na výuku připravuje písemně a svoji přípravu předem konzultuje se zodpovědným pedagogem. Student absolvuje 5 náslechů a odučí 36 vyučovacích hodin ve vybrané střední škole (eventuálně částečně ve vysokoškolských a jiných kursech, kde probíhá výuka francouzštiny). Po každé odučené hodině následuje její rozbor. Student se naučí řešit konkrétní situace při vyučování i v mimoškolní činnosti žáků a pozná průběh pedagogických rad, schůzek předmětových komisí, schůzek s rodiči žáků. Pedagogickou praxi uzavírá 2hodinový seminář, který evaluuje tuto praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SLAVÍK, J.; SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 1993, 43, Č. 2, S. 155 - 164.
-
Základní:
Štverák, Vladimír. Obecná a srovnávací pedagogika. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-489-6.
-
Doporučená:
Cuq, J., P; Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG, 2002.
-
Doporučená:
Hendrich a kol. Didaktika cizích jazyků. SPN, Praha, 1988.
-
Doporučená:
Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Editpress, Rudná u Prahy, 2001.
-
Doporučená:
Challe, O. Enseigner le français de spécialité. Paris, Economica, 2002.
-
Doporučená:
CYR, P. Les stratégies d'apprentissage.. Paris, CLE Int., 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
80
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt individuální [40]
|
70
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
280
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen: - samostaně se připravit na svůj pedagogický výstup - po každé odučené hodině provést její rozbor Student se naučí: - řešit konkrétní situace při vyučování i v mimoškolní činnosti žáků Student se seznámí s: - průběhem pedagogických rad, schůzek předmětových komisí, schůzek s rodiči |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
|
|
|
|