|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / MS3F
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
MS3F
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfosyntax francouzštiny 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/G3F
|
Vyloučené předměty
|
KRO/G3F
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu, který navazuje na kurzy Morfosyntax francouzštiny 1 a 2, je uvést studenty do problematiky francouzské syntaxe. Pozornost se soustřeďuje zejména na různé způsoby vyjádření podmínky, příčiny, účelu, důsledku a přípustky ve francouzštině a na vyjádření časové souslednosti ve větách časových.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je písemná a ústní. Písemná část prověřuje stupeň praktického zvládnutí francouzské mluvnice formou závěrečného testu (13. týden) - student postoupí k ústní části zkoušky, pokud splní závěrečný test na 75 %. Ústní část zkoušky hodnotí stupeň zvládnutí morfosyntaxe francouzštiny, lingvistické terminologie a schopnost studenta aplikovat teoretické poznatky na konkrétní francouzsky psaný text. Přihlíží se rovněž k hodnocení seminární práce (zpracování daného tématu na základě excerpce vybraného textu).
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu Morfosyntax francouzštiny 3 a s požadavky k závěrečné zkoušce. Subjonktiv - opakování, další možnosti jeho užití.
2. týden
Kondicionál - tvary a užití kondicionálu přítomného a minulého, užití kondicionálu a indikativních tvarů v podmínkových větách.
3. týden
Infinitiv - tvary a užití infinitivu přítomného a minulého. verbo-nominální konstrukce - tvary a užití.
4. týden
Verbo-nominální konstrukce - tvary a užití.
5. týden
Věta a souvětí. Druhy vět. Souvětí souřadné. Souvětí podřadné. Vedlejší věty příslovečné. Vedlejší věty časové - užití časů, spojek a předložkových spojení.
6. týden
Vedlejší věty příčinné - užití spojek a předložek a slovesných časů a způsobů.
7. týden
Vyjádření důsledku - užití spojek a předložek a slovesných časů a způsobů.
8. týden
Rozlišení příčiny a důsledku. Věty účelové - užití subjonktivu a infinitivu, subjonktiv ve větách vztažných.
9. týden
Věty odporovací - užití indikativu, subjonktivu a kondicionálu, vyjádření přípustky - užití slovesných časů a způsobů.
10. týden
Vedlejší věty podmínkové - užití slovesných časů a způsobů (indikativu, kondicionálu a subjonktivu), další možnosti vyjádření podmínky.
11. týden
Vedlejší věty srovnávací - spojky "comme", "comme si" aj. Užití srovnání v příslovích a rčeních.
12. týden
Opakování učiva G1F - G3F.
13. týden
Závěrečný test z probrané látky (shrnutí učiva z MS1F - MS3F).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz předpokládá znalosti a dovednosti v rozsahu kurzu KRO/MS2F |
Osvojit si teoretické znalosti užívání předložek |
Osvojit si teoretické znalosti slovesa slovesa přechodná a nepřechodná |
Osvojit si teoretické znalosti užití pomocných a polopomocných sloves |
Znát pravidla shody podmětu s přísudkem |
Znát pravidla tvoření subjonktivu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Ovládat užití předložek |
Rozpoznat slovesa přechodná a nepřechodná |
Užívat správně pomocná a polopomocná slovesa v přítomném a minulém čase |
Vytvořit správné tvary shody podmětu s přísudkem |
Ovládat užití subjonktivu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni s využitím lingvistické terminologie aplikovat teoretické poznatky na francouzsky psaný text a používat složitější gramatické struktury v různých komunikativních situacích |
Osvojit si teoretické znalosti týkající se francouzské syntaxe vyjádření podmínky |
Osvojit si teoretické znalosti týkající se francouzské syntaxe vyjádření důsledku |
Osvojit si teoretické znalosti týkající se francouzské syntaxe vyjádření přípustky |
Osvojit si teoretické znalosti týkající se časové souslednosti ve větách časových |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Umět utvořit a užívat tvary kondicionálu přítomného a minulého ve francouzštině |
Umět utvořit a užívat tvary infinitivu přítomného a minulého ve francouzštině |
Umět utvořit a užívat verbo-nominální vazby ve francouzštině |
Rozeznat souvětí souřadné a podřadné |
Rozeznat typy vedlejších vět a umět správně užívat spojek a předložek v souvětí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|