|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / SSPL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
SSPL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář sociální politika, lidský rozvoj
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Seminář sociální politika a lidský rozvoj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvinout dovednosti studentů reflexivně aplikovat principy sociální politiky a lidského rozvoje v rámci strategických politických koncepcí a realizace výzkumu. Studenti si v rámci seminární výuky prostřednictvím řízené diskuze a skupinové práce osvojují dovednost kontextuálního kritického uvažování ve vztahu k problémům sociální politiky a lidského rozvoje. Studenti prostřednictvím řízené diskuze polemizují o relevanci a podobě formulace příkladů dílčích koncepcí segmentů sociální politiky, opatřeních podporujících lidský rozvoj a výzkumech zkoumající tyto oblasti. Část kurzu může být realizována prostřednictvím samostatné práce studentů koordinované vyučujícím. Tento čas studenti věnují především zaměření na plnění časově náročnějších úkolů, přičemž mají možnost konzultovat práce s vyučujícím.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti budou aktivně vystupovat v rámci diskuze a plnit průběžně zadávané úkoly prostřednictvím skupinové práce.
|
Obsah
|
1. Sdělení podmínek absolvování a cíle kurzu
2. Diskuze hledání východisek tvorby a realizace sociální politiky
3. Reflexe konkrétních příkladů koncepcí sociální politiky
4. Praktické dopady specifických oblastí sociální politiky
5. Význam životní pohody a kvality života v dnešní době
6. Rozbor transformace péče o ohrožené děti a osoby s postižením
7. Praktický nácvik dovedností zkoumání metodou EMACR
8. Praktický nácvik dovedností měření reálných lidských příležitostí
9. Dilemata zkoumání kvality života a lidského rozvoje
10. Diskuze o vývoji současných problémů a trendů sociální politiky
11. Reflexe konkrétních příkladů lokálních sociálních politik
12. Hledání řešení vybraných konkrétních problémů sociální politiky I.
13. Hledání řešení vybraných konkrétních problémů sociální politiky II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Pro komunikaci se studenty, správu hodnocení a sdílení materiálů je v rámci kurzu zřízen Google Classroom.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŘEZÁČ, Karel. Potencialita dětí v náhradní rodinné péči: .. od očekávání k autonomii. Plzeň, 2022. ISBN 978-80-261-1073-6.
-
Základní:
Potůček, Martin. Sociální politika. Praha : Slon, 1995. ISBN 80-85850-01-X.
-
Základní:
Krebs, Vojtěch. Sociální politika. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2010. ISBN 978-80-7357-585-4.
-
Doporučená:
Sen, Amartya Kumar. Development as freedom / Amartya Sen. New York : Anchor Books, 2000. ISBN 0-385-72027-0.
-
Doporučená:
Tomeš, Igor. Obory sociální politiky. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-868-5.
-
Doporučená:
Nussbaum, Martha Craven,; Sen, Amartya Kumar. The Quality of life. Oxford : Clarendon Press, 1993. ISBN 0-19-828797-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit základní pojmy používané v sociálních vědách. |
znát základní informace o politickém uspořádání České republiky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
relevantně používat vhodné odborné termíny spojené se sociálními vědami. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v pojmech a obecné teorii sociální politiky. |
mít povědomí o formování a realizaci procesů spojených se sociální politikou. |
porozumět smyslu a účelu sociální politiky v kontextu souvisejících témat. |
definovat oblasti sociálních politik. |
mít povědomí o výzkumných metodách zaměřujících se na oblast lidského rozboje a kvality života. |
mít hlubší porozumění podstatě lokálních i národních sociálních problémů. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
objasnit základní témata pojící se s oblastí sociální politiky a lidského rozvoje |
uvažovat v souladu s principem a smyslem hodnoty lidského rozvoje, kvality lidského života a životní pohody. |
analyticky a konstruktivně uvažovat o sociálních problémech a jejich řešení v lokálním i národním měřítku. |
prezentovat a obhajovat návrh dílčí strategie sociální politiky. |
navrhnout a realizovat základní výzkum kvality života. |
kriticky reflektovat témata spojená s oblastí sociální politiky. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|