|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9ZDR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9ZDR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zdravotní tělesná výchova
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Zdravotní TV
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/CZDR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenta s významem a obsahem předmětu ve výchovně vzdělávacím procesu. Představit organizační formy, charakterizovat význam pohybové aktivity pro jedince s ortopedickým oslabením a vadné držení těla, jeho rozbor, příčiny. Představit ortopedické vady páteře, oslabení kyčelních kloubů, vadné držení kolen, nefyziologické vyklenutí plosky nohy. Charakterizovat kompenzační cvičení a hodinu zdravotní TV. Uvést do problematiky individuálně optimálního držení těla. Specifikovat oslabení dýchacího systému, poruchy žláz s vnitřní sekrecí.
|
Požadavky na studenta
|
PROVEDENÍ KONTROLNÍCH CVIKŮ: průběžné (bez náčiní - viz C1), závěrečné (s náčiním a na nářadí - overball, pezziball, theraband, tyče, obruče, lavičky, žebřiny) TŘI PÍSEMNÉ TESTY: dvě možnosti plnění (anatomie hybného systému, anatomie a fyziologie vnitřních orgánů, ortopedická oslabení). SEMINÁRNÍ PRÁCE: anotace odborného článku (odevzdání i originálu), individuální vyšetření HS s návrhem následné pohybové intervence a příprava na průpravnou (vyrovnávací) část hod. (analýza cviků) - nepovinné (doporučuji - viz C1) Pozn.: upozornění - nesplnění průb. teoretických požadavků při součtu minimálního počtu bodů za jednotlivé testy ==> náhradní (celkový) test (jen jedna možnost plnění)
|
Obsah
|
Teoretická část
1. Zdravotní TV - význam a obsah předmětu ve výchovně vzdělávacím procesu, organizační formy, význam pohybové aktivity pro jedince s ortopedickým oslabením.
2. Individuálně optimální držení těla - charakteristika, podstata, metody hodnocení statické a dynamické složky.
3. Vadné držení těla - rozbor, základní příčiny vzniku (zásady vyrovnávání, vhodná a nevhodná cvičení). Ortopedické vady páteře. Kompenzační cvičení. Hodina zdravotní TV.
4. Oslabení kyčelních kloubů, vadné postavení kolen, nefyziologické vyklenutí plosky nohy.
5. Oslabení dýchacího systému. Poruchy žláz s vnitřní sekrecí - obezita.
Praktická část
Pohybová intervence při vadném držení těla (KFL, SK, PLZ, DK). Psychomotorická a dechová cvičení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroome se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student rozpozná a zhodnotí základní zdravotní oslabení a aplikuje vhodnou pohybovou aktivitu pro jejich zlepšení ve školním výchovně vzdělávacím procesu |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|